צמחי מרפא – כיום

מאז המאה ה 17, הפנתה הרפואה עורף לידידיה, צמחי המרפא, ועברה לשימוש בתרופות המסונתזות. הרעיון שבבסיס מעבר זה היה – אם אנו יודעים כיצד פועל הגוף – אולי נמציא תרופה שעובדת בדיוק על מה שאנו צריכים? למה צריכים 200 חומרים פעילים בתרופה? למה לא להשתמש באחד?
לאחר שנים רבות של ניתוק מתחילים האחד לחפש את השני. הרפואה אט אט מתחילה לחזור לרפואת הצמחים. בקופות חולים מוכרים פסיפלורה (זה כבר לא נראה כמו פסיפלורה זה נראה כמו תרופה…) הרופאים לומדים “להשתמש בצורה מושכלת באנטיביוטיקה” אשר במסגרת שימוש זה, כמעט שלא נותנים אנטיביוטיקה לדלקות אוזניים (“שים שמן זית עם שום, אומרים שזה טוב”) ולאט לאט הרפואה חוזרת אחורה וצועדת לכיוון הנכון. זה עדיין לא מפותח בכלל, שהרי רופא שממליץ על צמח, צריך להמליץ עליו משום שהוא טוב ולא משום שהוא יודע שהאלטרנטיבה התרופתית רעה. הרופאים צריכים יותר ללמוד את המקום של צמחי המרפא.
כיום 80% מהרופאים בגרמניה רושמים תרופות צמחיות. גרמניה היא אחת המדינות המובילות בשימוש בצמחי מרפא ברפואה הקונוונציונאלית, אך למדינת ישראל יש הרבה לאן לשאוף בתחום זה.
הרפואה מחפשת את הצמחים, והחיפוש הוא הדדי –
ברפואת צמחי המרפא מחפשים יותר ויותר את החומרים הפעילים שיש בצמחים, קובעים סטנדרטים חדשים למיצוי והפקה, מדברים כבר על כמויות ברורות (עברו מדיבור על 3 גבעולים לדיבור על 20 מ”ג…) ותחום הריפוי בצמחי המרפא מתמסד ומתפתח, נהייה יותר אקדמאי, משתמש בשיטות מחקר מקובלות וצובר מודעות בעולם הרפואה הקונוונציונאלית.

בעולם כולו נסחרים צמחי המרפא בסכומים מוערכים של כ 17 בליון דולר בשנה!
אך השימוש בצמחי מרפא הוא עדיין בחיתולים ולכן היישום של הידע לא תמיד נכון. בעולם של גלובליזציה לא צריך ללכת לרופא, גם לא למטפל, הרי יש פורום, לא?
אז לא. כבר היום מבינים חלק מהצרכנים שצמחי מרפא הם תרופה לכל דבר. לפני שצורכים צמחי מרפא חשוב לבדוק שלפחות הם לא מזיקים. רצוי שהם יהיו גם מועילים (לפעמים חבל על הכסף…).
צריך לדעת מה המטרה אותה מנסים להשיג, איזה צמח מתאים למטרה זו, וכך לנסות ולהגיע לריפוי.
באחד הפורומים באינטרנט ראיתי שאלה: “אני שותה כל יום מים עם דבש, מישהו יכול להסביר לי איך זה מועיל לי?”
שאלות מסוג זה רק יתרבו עם הזמן כשאנשים יגלו שהם משתמשים במוצרים שונים אף שאין להם מושג למה הם עושים זאת (“פעם אמרו לי שזה טוב”, “אני לא זוכר למה הייתי צריך את זה”, “היה כתוב באינטרנט…”).
כיום, אם כן, השוק של צמחי המרפא רק בצמיחה וצריך לנסות לכוון שהוא יגדל לכיוונים הנכונים…

צמחי מרפא – היסטוריה

להתאמה אישית של צמחי מרפא ותוספי תזונה – אתם מוזמנים לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *