אלצהיימר

אלצהיימר היא בדרך כלל מחלה של הגיל המבוגר. החולים במחלה מתחילים לשכוח דברים מסוימים – על פי חומרת המחלה וקצב התקדמותה. מה עושים? איך מטפלים? ננסה לענות.

התחדשות תאים
כמעט כל תא בגוף מתחדש. תאים זקנים הורסים את עצמם באפופטוזיס, מוות תאי מתוכנן, ותאים חדשים נבנים במקומם. ישנם תאים שלא מתחדשים: אנו נולדים עם מספר נתון של תאים מסוג זה ובמשך השנים, מספרם רק יורד. הנפרונים של הכליות הן דוגמא טובה לתאים כאלו וגם הביציות אצל האשה. גם המוח נמצא באותה הסירה – אנו נולדים עם כמות נתונה של תאי מוח ומסיבות שונות – התאים מזדקנים במשך השנים ומתים.

אלצהיימר
אלצהיימר היא מחלה שבה תאים רבים מהרגיל במוח מתים. שוב נסביר – התופעה של מוות תאי במוח היא טבעית ותקינה. הכל שאלה של קצב. בגיל 120 אנו צריכים להגיע עם כמות מסויימת של תאי מוח. אצל חולי אלצהיימר – המאגר נגמר הרבה קודם לכן.

גורמים
לפני שנכנסים לגורמים ספציפיים למוות תאי של המוח, נזכיר שכל מוות תאי, נגרם בסופו של דבר כתוצאה מרדיקלים חופשיים. עודף של רעלים שונים שיוצר חמצון ברקמות, גורם להרס שלהם. חלק מהרדיקלים החופשיים הם יותר ספציפיים. כלומר, יש רדיקלים חופשיים שפוגעים יותר בכליות, יש כאלו שפוגעים בכבד וכך הלאה. מה גורם לייצור של רדיקלים חופשיים שפוגעים במוח?

אלומיניום
נראה, שבראש הרשימה השחורה של הגורמים לאלצהיימר, נמצא האלומיניום. האלומיניום נמצא בכל כך הרבה פינות בחיים שלנו: החל מתבניות האלומיניום ו"נייר הכסף" שעוטף מוצרי מזון שהוא בעצם "רדיד אלומיניום", דרך אלומיניום בתרופות שונות כמו אספירין ותרופות סותרות חומצה. וכלה בדאודורנטים, שמפו נגד קשקשים ותכשירים שונים לשטיפות אינטימיות.
האלומיניום מוגדר כמתכת כבדה, כלומר מתכת שהגוף לא יודע או בקושי יודע לפנות אותה.

גורמים נוספים
חסר בויטמין B12 עשוי להיות גורם למחלה. ויטמין המוח מחזיק את תפקוד התאים ובהעדרו – יכולה להתרחש המחלה. בנוסף, מחסור במלטונין עשוי להחריף את הבעיה. המלטונין הוא אנטיאוקסידנט שעובד בעיקר במוח וברור למה חסר שלו יגרום לאלצהיימר. את המלטונין אמור הגוף לייצר באופן טבעי בעת השינה ומחסור כרוני בשעות שינה או מצבים שבהם השינה לא איכותית באופן מתמשך, יכולים ליצור מצבים של חוסר כרוני של מלטונין ובעקבותיו – אלצהיימר. גם חוסר זרימת דם למוח יכול לגרום לבעיות. התאים לא מקבלים די דם ובהעדר המשאית – הסחורה לא מגיעה: אין מספיק חמצן, אין מספיק רכיבי תזונה חיוניים – והגוף מתחיל לקפל מערכות.

טיפול

כמו שהבנו, הטיפול צריך להתבצע בכמה מישורים:

1. בדיקת B12 ונטילת B12 על פי הצורך. (הסברנו בעבר איך בודקים B12 בצורה המקצועית ביותר)
2. ספיחת מתכות כבדות – ספיחה בעזרת EDTA או בשיטות אחרות לספיחת רעלים. חיזוק הכבד (ניקוי כבד, גדילן, שיפור התזונה ועוד)
3. המנעות גורפת משימוש באלומיניום. האלומיניום חשוד עד שתוכח חפותו.
4. שינה טובה ואיכותית ללא תרופות ושימוש במלטונין.
5. שימוש בג'ינקו בילובה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *