היגיינה ובריאות

לא תמיד היגיינה הולכת יד ביד עם בריאות. בכל אופן, לא כאשר מדובר בנשים ששומרות על ההיגיינה הנשית שלהם בעזרת תכשירים לשטיפה אינטימית. מה החשיבות, אם בכלל של השטיפה ולמה היא יכולה לגרום – בכתבה הבאה.

רקע
יותר נקי = יותר בריא. ככה מטפטפים לנו השכם והערב. הרי ברור – בעולם הישן היו מתים אנשים בגיל יותר צעיר משום שלא היו שומרים על היגיינה ונקיון בסיסיים כמו שאנו רגילים לשמור. אבל – הבסיס להנחה זו כנראה שגוי: בעולם העתיק, גם אם לא הכירו את החיידקים, לא היו מודעים לקיומם של הוירוסים ולא ידעו פטרת מהי, עדיין נשמרו כללי היגיינה שהיו אמורים לשמור על בני האדם מפתוגנים ומהעברת מחלות. הרמב”ם שחי לפני כ 800 שנה כותב בספרו הגדול “משנה תורה”: “אסור לאדם ליתן מעות או דינרים לתוך פיו: שמא יש עליהן רוק יבש של מוכי שחין או מצורעין, או זיעה–שכל זיעת האדם סם המות” (הלכות רוצח ושמירת הנפש פרק יב הלכה ד). אם כן, גם אם לא ידעו הרופאים לפני מאות שנים אודות קיומם של חיידקים, הרי שידעו על קיומם של מחלות מדבקות וידעו להישמר מהם. לא ההיגיינה הזו, היא מה שמאריכה את החיים של האנושות כיום.

פלורה טבעית
כל העולם שלנו מלא בחיידקים ומתחלק באופן כללי לשני “סוגים”: חיידקים שאנחנו חיים איתם בשלום וחיידקים שאנו לא חיים איתם בשלום או לא חיים איתם…
החיידקים שחיים איתנו בשלום נקראים הפלורה הטבעית שלנו. הפלורה הטבעית, שומרת על האדם מהחיידקים שאנו לא חיים איתם בשלום הנקראים גם “הפתוגנים” או “מחוללי המחלות”. הפלורה הטבעית שומרת עלינו מפני הפתוגנים. אם אנו דואגים שלא תהיה פלורה טבעית, אנו נותנים יותר מקום לפתוגנים להיכנס. בדומה לנטילת אנטיביוטיקה, שם אנו הורגים את כל חיידקי המעיים “הטובים” שלנו, הפלורה הטבעית שלנו, ונותנים לפתוגנים מקום, כך גם בשמירה על היגיינת יתר במקומות אחרים בגוף שלנו.

שטיפה אינטימית
השטיפות האינטימיות נועדו כביכול לעודד ניקיון מקומי ולשמור שלא תתפתח פטרת או דברים נוספים שקשורים אצלנו בראש לחוסר היגיינה. האמת היא, שמחקר שנמשך שלוש שנים והסתיים לאחרונה גילה שההיפך הוא הנכון – שטיפות אינטימיות רק מעודדות מחלות שמועברות במגע מיני. המחקר בדק 4 מחלות אצל קבוצה של נשים שלא היו חולות. בתום התקופה – נבדקו הנשים ונשאלו לגבי הרגלי ההיגיינה שלהם. התוצאה הייתה חד משמעית: יותר היגיינה = יותר מחלות.

סיכום
העולם למד עוד פרק בבריאות, אם כי הפעם בדרך הקשה. נראה, שאנחנו רק מבינים עד כמה מעט אנחנו מבינים עם כל דבר חדש שאנחנו מבינים. הסתבכתם? נגיד את זה בקיצור: אנחנו לא יודעים כלום על הגוף שלנו!!

וסיכום אחרון
אם אנחנו לא יודעים כלום על הגוף שלנו – למה אנחנו לא מפסיקים להתפתות לכל נורמה או אופנה שצצה בסביבתנו??

0 תגובות
  1. איציק שדה
    איציק שדה אומר:

    הי נדב.
    תודה רבה על המאמר המדהים הזה.
    מניסיוני הרב למדתי כי רק נשית שטיפה אינטימית המבוססת על צמחי המרפא הסיניים נכונים לגוף האישה. הנשית מבוססת מחקרים רבים שבוצעו במס’ בתי חולים ומצאו שיפור ניכר בריפוי המקומי.
    רק נשית שטיפה אינטימית, היא שטיפה טבעית וללא חומרים מקציפים, מבשמים וכימיקליים.
    מאחל לכולנו בריאות ושמחה.
    איציק שדה-מוסמך ברפואה סינית ומנכ”ל חברת BSS בע”מ.
     
     

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *