הריון בריא

אם היה לכם ספק אלו דברים מקדמים הריון בריא – סימן שמעלתי בתפקידי. מחקר חדש הוא הזדמנות להזכיר כללים ישנים…

רקע
חלק משמעותי מהקושי של ההריון הוא העייפות. העייפות מאפיינת נשים בהריון כבר מתחילת ההריון ולפעמים היא אף יכולה להיות הסימן הראשון להריון. מדוע נגרמת העייפות? לנשים רבות יש נטייה לחשוב (אולי כי זה גם מה שחושבים רופאים רבים בעולם) שעייפות והריון הם כמו שוקו ולחמניה. ברגע שמגיע ההריון – העייפות בדרך…

אז לא…
עייפות בהריון נגרמת מסיבה פשוטה. הגוף של האמא מזין באופן פתאומי עוד מישהו. אומנם קטן אבל בעל צרכים גדולים. בתוך כמה חודשים בודדים הוא הופך משני תאים קטנים לטריליונים רבים…
כדי לעבור תהליך זה, יש צורך בהרבה אנרגיה ובהרבה חומרי בניין. חומרי הבניין שלנו, החלבונים והמינרלים, צריכים גם את הפועלים הקטנים – הלא הם הויטמינים. פתאום צריכה אישה הרבה יותר ויטמינים ומינרלים מאשר שהיתה צריכה קודם לכן וכשאין לתינוק חומרי תזונה, הוא לוקח כל מה שהוא צריך מהאמא.

מי שפחות צריך…
אמא שחיה עם כמויות מעטות של רכיבי תזונה, חווה עייפות וחולשה. תינוק שחי ללא רכיבי תזונה מספיקים לא ישרוד. לכן, חסד עשה עמנו הא-ל שנתן לבני האדם את המנגנון שמעדיף בעניין זה את התינוק על אימו. אלמלא כך, כל תינוק שאימו מרגישה כיום עייפה – לא היה שורד!

מצבים קשים
לפעמים, ישנם מצבים שבהם האמא לא יכולה לספק לתינוק אפילו את המעט שהתינוק צריך. במקרים כאלו, התינוק לא שורד ומתבצעת הפלה.

ויטמינים ומינרלים – מולטי ויטמין
על פי כל האמור, הגיוני יהיה שמולטי ויטמין או ויטמינים ומינרלים שונים שהאישה תצרוך במהלך ההריון ולפניו, תגרום לפחות עייפות, פחות חולשה ופחות סיכוי להפלה. מחקר שנערך בקרוליינה, בחן כמעט 5000 נשים שמתוכן יותר מ 10% הפילו. אצל הנשים שנטלו ויטמינים שונים בתחילת ההריון, היה סיכון נמוך ב 57% להפלה או במילים אחרות הם היו בסיכוי טוב בהרבה לגמור את ההריון בשלום!!!

אם מישהי צריכה יותר ממה שכתוב כאן כדי לעשות את הצעד הנכון – אין לי מה לומר עוד בנושא…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *