האנטומיה של הנשמה / ספר מאת הרב חיים קרמר

d794d790d7a0d798d795d79ed799d794-d7a9d79c-d794d7a0d7a9d79ed794בספר מרתק מאוגדים מקורות רבים שעוסקים בגוף מנקודת מבט קצת שונה. מומלץ לכל מי שחושב שאולי יש עוד אנטומיה-פיזיולוגיה שהוא לא מכיר…

על הספר
הספר עב הכרס עובר מערכת אחר מערכת ומסביר את העומק שמאחורי כל מערכת. הספר חושף את המקומות הרוחניים שאליהם כמעט אף אחד לא מגיע. בעולם ה"ניו-אייג'" וההתפתחות ה"רוחנית" שיש בעולם – אנשים רבים מודעים לרבדים מסוימים שנמצאים אל מעבר לגוף הפיזי אולם למשמעות הרוחנית העמוקה – כמעט אין דורש. המטפל המעיין בספר, יכול למצוא בו גם אופציות לטיפול רוחני. וכשאומרים טיפול רוחני על פי היהדות – לא תמיד מדובר במדיטציה… הספר מסביר אלו מצוות קשורות לאלו מערכות בגוף. למשל – איזה מערכת תושפע בעיקר מלימוד גמרא? ולימוד הלכה? נשמע מופרך? הכל מלווה במקורות מאירי עיניים, בדרך כלל מספרי רבי נחמן מברסלב ותלמידו רבי נתן.

סיפור
מסופר על האר"י הקדוש (חי בצפת לפני כ 500 שנה) שהיה עושה "אבחון דופק", מעין האבחון הסיני. אבל – בשונה מהאבחון הסיני הקלאסי, היה מספר האר"י ל"מאובחן" באילו מצוות הוא צריך להתחזק. בספר אין אבחונים מסוג זה, אבל הקשר בין הגוף הפיזי והמצוות זוכה לעדנה מחודשת.

אהבתי
בעיקר אהבתי את החיבור בין עולם הרוח לעולם המעשה. קל מאד לאבד את הקשר עם עולם המעשה כאשר מתחברים לרוחניות. אבל – הספר מראה איך דווקא בעולם המעשה יש המון רוחניות ואיך דווקא בכדי לשמור על הרוח – יש צורך לחבר אותה למעשים מסוימים כפי שהוגדרו בספרות ההלכה היהודית.

לא אהבתי
הספר מתורגם מאנגלית וגם המקורות שלו מתורגמים מאנגלית. כלומר, מישהו תרגם את המקורות בספר מעברית לאנגלית וחזרה – מאנגלית לעברית. פועל יוצא מהפינג פונג הזה הוא שאיבדנו קשר למקור ולשפה המיוחדת של רבי נחמן מברסלב. באופן זה, אין ספק שהטקסטים המצוטטים יותר קריאים אך הם פחות נאמנים למקור. למי שלא למד מעולם את דברי רבי נחמן ורבי נתן סביר להניח שזה לא יפריע, מי שמכיר כבר את הסגנון (וכנראה שאלו רוב קוראי הספר…) יצטער מעט.

סיכום
ספר מעולה לכל מי שרוצה להרחיב אופקים ולהכיר עוד מימד חדש בעולם ובאדם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *