גילוי מוקדם

גילוי מוקדם זה המילה היום. האם זה טוב כמו שמספרים?מה החסרונות של זה? תועלת מול נזק – הכל בכתבה הבאה.

מחלת הסרטן
הנחת יסוד א: תא סרטני אחד זה רע. אלף זה גרוע מאד.
הנחת יסוד ב: תא סרטני אחד שמוזנח – הופך מהר מאד לאלף.
הנחת יסוד ג: ככל שנגלה מוקדם את התא הראשון נצליח למנוע את התפשטות המחלה.
הנחת יסוד ד: הטיפולים שניתנים לחולי סרטן מאריכים חיים.

הנחת יסוד א: תא סרטני אחד זה רע. אלף זה גרוע מאד.
אין ספק שאלפי תאים סרטניים בגוף זה רע מאד. אבל – תא אחד זה רע? תא סרטני זה חלק מהטבע שלנו. בגוף של כל אחד יש תאים סרטניים ותפקיד המערכות בגוף הוא למנוע את התפשטותם ולהשמיד אותם. לכן – תא סרטני אחד זה מצב לגיטימי ונורמלי.

הנחת יסוד ב: תא סרטני אחד שמוזנח – הופך מהר מאד לאלף.
אם הבנו את הנחת יסוד א, הרי שהנחת יסוד ב מקורה בטעות. במרבית המקרים של תאי הסרטן בעולם אין מעבר כלל משלב של תא סרטני לגידול סרטני מרובה תאים. בדרך כלל, אותו תא קטן ומסכן או קבוצת תאים קטנה, נכחדים מהעולם בעזרתו האדיבה של הגוף.

הנחת יסוד ג: ככל שנגלה מוקדם את התא הראשון נצליח למנוע את התפשטות המחלה.
לאחר ניפוץ שתי ההנחות יסוד הראשונות, הנחת יסוד זו נראית משוללת יסוד לחלוטין! הרי סביר להניח שהטיפול שניתן לתא הראשון שנמצא, רק יגרום ליותר צרות מאשר התא היה גורם בעצמו! הרי סביר להניח שתא זה הוא עוד אחד מתאים רבים שמועמד להשמדה בעוד מספר ימים או שעות על ידי מערכת החיסון! אבל בעצם – אולי פשוט ניתן לכמותרפיה ולרדיותרפיה לעבוד? מה זה משנה אם מערכת חיסון עובדת או הכמותרפיה והרדיותרפיה עובדות?

הנחת יסוד ד: הטיפולים שניתנים לחולי סרטן מאריכים חיים.
הנחת יסוד זה היא פועל יוצא של ההנחות הקודמות. ובאמת, אלמלא היינו מנפצים את ההנחות הקודמות היינו יכולים לחשוב שהנחה זו נכונה. אבל – היחידים שמאמינים בהנחת היסוד הזו הם מקצת מהחולים האונקולוגיים, מרבית הרופאים האונקולוגיים וכל יצרני חברות התרופות. חוץ מהם – שאר העולם השפוי – סבור שהטיפולים האונקולוגיים, אלו שניתנים לחולי סרטן, הם טיפולים יקרים, לא מועילים ואף מסוכנים.

בלי הכללות
הבהרה: אני לא אומר שכל חולה אונקולוגי צריך להפסיק מיידית את הטיפול שניתן לו על ידי הרופא מבלי למצוא חלופות טובות. מה שאני אומר זה שצריך לשאול את הרופא:

1. האם הטיפול שניתן לו מגובה במחקר כפול סמיות?
2. האם המחקר בוצע על בני אדם?
3. האם תוצאות המחקר הראו הארכת חיים או ריפוי?
4. האם הארכת החיים הייתה של כמה ימים לעומת קבוצת הביקורת או של כמה שנים?
5. האם יש סיכונים לטיפולים אלו?
6. האם בין הסיכונים יש גם סיכון למוות תוך שבועות ספורים?
7. מהו אחוז הסיכון למוות תוך שבועות ספורים?
8. מהו האחוז לסיכון למוות ללא טיפול תוך שבועות ספורים?

התשובות לשאלות אלו, יכולות לתת כלים למטופל כדי להחליט לבד (ואף אחד אחר לא יחליט בשבילו) האם הוא רוצה לקבל את הטיפולים או שהוא בוחר למצוא דרכים טובות יותר.

סכנות הכמותרפיה
הכמותרפיה היא רעל שמסתובב חופשי בגוף והורג כל תא שנראה לו מסוכן יתר על המידה = כל תא שמתרבה מהר מידי לטעמו. מסיבה זו – לכמותרפיה תופעות לוואי רבות והיא גורמת לנזקים שונים בכל רחבי הגוף. כאשר הכמותרפיה עובדת, היא מחלישה את מערכת החיסון ומערכות רבות בגוף. האדם נהיה חלש ולא נותר בו כוח להתמודד מול התאים הסרטניים. מרגע זה והלאה, ברור מה המצב – אין מערכות קיום בסיסיות שיכולות לעכב את התאים הסרטניים, הסרטן שולח גרורות לכל אזור אפשרי והמטפל נכנס לסדרה אין סופית של הקרנות, כמותרפיה, ניתוחים ועוד ועוד ועוד.

סכנות הרדיותרפיה
הרדיותרפיה, או בשמה העממי “הקרנות”, פוגעת בתאי הגידול והורגת אותו. אבל – אם נלך לירושימה והנגסקי למשל: האנשים שהתאים שלהם ספגו קרינה בעוצמה ישירה – מתו. האנשים שספגו קרינה ברמה חלשה – חלו בסרטן…
אם נחזור לסיפור שלנו – התאים הסרטניים שחוטפים את הקרינה במוקד ההקרנות – מתים. התאים שלידם – מתחילים לפתח סרטן.
מסקנה: רדיותרפיה הוא גורם משמעותי ביצירת סרטן. נכון, לא עכשיו, אבל בעוד 5 שנים המטופל יתחיל להתמודד עם תופעות של גידולים חדשים שצצים בגופו.

מה כל זה אומר לנו?
יש שני קטבים בגילוי המוקדם:

הקוטב הצפוני – גילוי מוקדם במצבים של סרטן הערמונית לא מונע תחלואה, לא מציל חיים ולא תורם לחולה עוד שנות חיים. נקודה. נכון, היה מקובל לחשוב שגילוי מוקדם של סרטן הערמונית מציל חיים. היה מקובל לחשוב שגילוי מוקדם וטיפולים אונקולוגיים שונים יגרמו לעצירת המחלה או לפחות לתוספת של כמה שנים למטופלים. אז לא. מה יוצא מכל הטיפולים? תופעות לוואי קשות, בדידות חברתית, מצבים של אנשים פורחים שהפכו ביום אחד לשבר כלי ועוד.

הקוטב הדרומי – ככל הנראה, מצבים של גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס מביא למיגור המחלה בתוך דקות ולהצלת המטופל. המטופל כלל לא יודע שיש לו סרטן רק לאחר שהוא מתעורר מהבדיקה של המעי, מספרים לו: היה לך סרטן, אין לך, תבוא שוב בעוד שנה…
אלמלא הבדיקה, היה הסרטן מתפשט ללא היכר וגורם לנזקים רבים מאד בגוף.

מה שבין הקטבים
מה עם כל השאר? מה עם סרטן ריאות? מה עם סרטן הלבלב? מה עם סרטן השד? סרטן העור? כדאי לעשות בדיקות לגילוי מוקדם של..? כדאי לעבור ממוגרפיה וביופסיות שונות?
שאלות טובות ותשובות אין.

אז מה עושים?
חושבים היטב לפני שקופצים ומתעסקים עם אבחנות שלא ברור לנו מה נעשה עם התשובות שלהם. חושבים טוב לפני שמתעסקים עם רעלים וטיפולים מסוכנים. בודקים את כל האופציות. מחפשים נתונים על המחלה המסוימת כאשר היא ללא טיפול. משווים. בקיצור – אין תשובת קסם. ההחלטות בידיים שלכם!!!

0 תגובות
  1. שהם
    שהם אומר:

    נדב שלום,
    מה שאתה אומר זה שכל מי שכבר התחיל טיפולים כימותרפיים, והמערכת החיסונית שלו כבר נפגעה ולא מחסלת את התאים הסרטניים לבד, אז אם הוא יפסיק אותם, גם הכימותרפיה, וגם המערכת החיסונית שלו לא ילחמו בגידול? הוא יתפשט! זה יהרוג את האדם שמפסיק בטיפול!

    הגב
    • נדב אלשיך
      נדב אלשיך אומר:

      נכון!!

      אלא אם כן הוא מחזק את מערכת החיסון שלו ומשקם אותה באמצעות תזונה, ויטמין C, צמחי מרפא שונים כמו פטריות מרפא יפניות ועוד. בנוסף, אמצעים טובים מאד לחיזוק מערכת החיסון הם טיפולי המגע כמו רפלקסולוגיה ושיאצו.

      יום טוב ובריאות, נדב.

      הגב
  2. סיגלית
    סיגלית אומר:

    מאיר עיניים לקרא את הדברים שכתבת.מה בדבר נטיה גנטית לסרטן? מה כאשר תא בודד אכן מתרבה ושולח גרורות לבלוטות.?

    הגב
  3. אילנה
    אילנה אומר:

    למעשה אתה אומר שהכימותרפיה לא מועילה לבד ? וחייב לשלב גם צמחי מרפא וויטמינים..כי כשביקרנו אצל מומחה והזכרנו את הצמחים הוא חייך ואמר :”תזרקו את זה לפח -לא הועיל עוד  לאף אחד ”
    ואין מנוס רק כימוטרפיה אני רוצה שלאבא שלי יהיה הטיפול היעיל ביותר וכמה שפחות תופעות לוואי
    ושוברים את הראש כל אחד אומר דבר אחר..(המליצו לפני הניתוח כימותרפייה וגם אחרי)מה דעתך?
    מה המלצתך?מדובר בגידול שקרוב לקיבה ומסירים חלק ממנו ומשלימים ממקום אחר…

    הגב
  4. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    אילנה שלום, באתר הבאנו מספר מחקרים וכתבות בנושא סרטן. אין ספק שהליכה לכיוון של כמותרפיה לבד ללא תמיכה, זה פספוס. מציע לך לקרוא באתר על כיוונים שונים ברפואת סרטן. אני לא ממליץ על כל דבר ‏”‏טבעי‏”‏ כמרפא סרטן ותוכלי למצוא גם ביקורת שכתבתי על תחומים שונים. בהצלחה ובריאות, נדב. תרגישי בנוח להתייעץ אחרי עוד קצת קריאה ופתיחת ראש לכיוונים נוספים.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *