שוקולד! שוקולד! שוקולד!

כן, התרופה הטעימה בעולם חוזרת לכותרות והפעם בשל יכולתה למנוע מוות במקרים שלאחר התקף לב! תקראו, יהיה מעניין…

שוקולד
השוקולד מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון. מעולם לא נחקרו בצורה מעמיקה כל רכיבי השוקולד אבל מה שברור הוא שהשוקולד מכיל יותר מ 700 רכיבים שונים שעשויים להשפיע לטובה על בריאותנו.770px-chocolate

התקף לב
כבר הזכרנו בעבר שהתקפי לב לא נובעים מעודף כולסטרול אלא ממצבים של הדבקויות של חומרים שונים על דפנות כלי הדם. מה שמונע את ההדבקות של החומרים הללו אלו נוגדי החמצון. כשאנחנו אומרים, בדרך כלל, נוגדי חמצון עולה לנו בראש תמונה של סלט חסה ענק עם עגבניות, גמבות וגזר. אז לא – יש המון חומרים בטבע שמכילים נוגדי חמצון כמו יין למשל וגם… שוקולד.

במחקר שנערך בשבדיה נמצא שאכילת שוקולד הורידה את התמותה בקרב אוכלי השוקולד לאחר התקף לב. נתחיל מהתחלה…

במחקר השתתפו אנשים לאחר התקף לב. כידוע, לאחר התקף לב אחד, המצב רק מדרדר. אם לא עורכים שינויים חשובים, ההתקף לב רק מסמל את בואו המתקרב של ההתקף לב הבא ואף של המוות. אותם אנשים שנמצאים בסיכון מוגבר, דיווחו על הרגלי אכילת השוקולד שלהם והיו במעקב במשך 8 שנים. האכלנים של פעם בחודש (זהו? זה מה שאתם מרשים לעצמכם?…) היו בסיכון מופחת של 27% בהשוואה לקבוצה שהתנזרה משוקולד! האכלנים הכבדים יותר שמכרסמים שוקולד פעם בשבוע היו בסיכון מופחת של 44% ואילו זוללי השוקולד (פעמיים בשבוע ויותר…) היו בסיכון מופחת של 56% (!!) למות או לקבל התקף לב נוסף.

רגע! לפני שאתם רצים לקנות שוקולד:
במחקר נבדקה ההשפעה של אכילת דברים מתוקים שאינם שוקולד. לא נמצאה השפעה מיטיבה של אכילת מתוקים שאינם שוקולד על האנשים מה שאומר שהשיפור במצב החולים הושג באמצעות החומרים הפעילים שבקקאו ולא באמצעות הסוכר…
לכן, כשאתם הולכים לקנות שוקולד, חפשו את אחוזי הקקאו שבמוצר. אני גיליתי (לא מזמן) שעוגיות שוקולד צ’יפס ניתן להכין עם שוקולד צ’יפס של 60% קקאו. מבטיח לכם שזה יצא הרבה יותר איכותי..
כדאי לקנות שוקולד של 60-85% קקאו. די בקוביה אחת ביום כדי שתחושו את הטעם הנפלא ואת האנרגיה שמתחילה לזרום בדם שלכם.

הערה חשובה: במחקר לא נבדקו אנשים סכרתיים. אנשים סכרתיים צריכים, לדעתי, לצרוך שוקולד של 85% בלבד וגם זה בזהירות. עם זאת, לדעתי, השוקולד יכול להיטיב גם לסכרתיים (ואולי בעיקר מכיוון שהם חשופים להרבה יותר סיכון מאשר לא סכרתיים).

זהו עכשיו אתם יכולים לעזוב את המסך והעכבר וללכת לארון (או לסופר הקרוב)..

בתאבון!!

0 תגובות
  1. דיתי
    דיתי אומר:

    הי, שאלה טיפשית ובכל זאת..

    האם לאבקת הקקאו אותם יתרונות בריאותיים כמו לשוקולד ,רק בלי הסוכר??

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *