קצת חיזוק לגוף

לפעמים אנשים קצת מותשים או סתם חולים כל שני וחמישי. לפעמים זה סתם וירוס פה ווירוס שם ולפעמים סתם אין כח לקום מהמיטה. אוסף רעיונות פשוטים מאד להכנה שהמשותף לכולם היא פטריית הכח שיטאקי.

שיטאקי
שיטאקי היא אחת משלוש פטריות הכח היפניות שהיו שמורות לקיסר בלבד. הקיסר היה שותה את תמצית השיטאקי ובזה מבדל עצמו מבני התמותה הרגילים והופך לבן-אלמוות (עד שיום אחד גם הוא מת…). בכל אופן, פטריית השיטאקי גם טעימה וגם בריאה וזו הזדמנות טובה לאכול ולהתחזק. פטריית השיטאקי מיועדת לאנשים שמרגישים שחוקים מהעבודה, מהחברה, מהחיים בכלל ולכל אחד שחווה חולשה של הגוף בכלל ושל המערכת החיסונית בפרט.

כל הרעיונות מחייבים שימוש בשיטאקי. את השיטאקי ניתן לקנות כפטרייה יבשה בחנויות למזון מהמזרח ולאחרונה גם בסופרים הגדולים במקרר הפטריות.

1. חביתת שיטאקי –
משרים 5 פטריות היבשות 10 דקות במים חמימים. בינתיים, מטגנים בצל בינוני במעט שמן להזהבה קלה. חותכים את הפטריות ומוסיפים אותם עם נוזל ההשריה. מאדים את הפטריות והבצל ומוסיפים מעט שמיר קצוץ דק לפי הטעם. מוסיפים שתי ביצים טרופות ומקשקשים במחבת עד לקבלת חביתת שיטאקי מקושקשת. ניתן כמובן לעשות במיליון ווריאציות אחרות על פי הטעם והניסיון..

2. רוטב פטריות –
במקום רוטב הפטריות הרגיל, מכינים אותו עם חצי שמפיניון וחצי שיטאקי. יוצא מעולה! במקרה זה, אין צורך לשרות את הפטריות לפני השימוש.

3. פשטידת פטריות תשמח אם יזרקו אליה כמה פטריות שיטאקי. גם כאן אין צורך להשרות את הפטרייה קודם השימוש.

4. סלט פטריות ועגבניות – לוקחים 5 פטריות ומשרים אותם במים חמימים למשך רבע שעה. חותכים עגבניות לקוביות (לא קטנות מידי). מוסיפים לעגבניות צנוברים טריים ואת הפטריות לאחר שהתרככו ונחתכו לחתיכות קטנות. מתבלים באורגנו קצוץ (או במעט אורגנו יבש) ובמעט שמן זית איכותי. טועמים ומתענגים…

זהו להיום.

מוזמנים להוסיף מתכונים משלכם…

0 תגובות
  1. שהם
    שהם אומר:

    נדב, אמרו לי שהפיטריה בתור טינקטורה מכילה אלכוהול, ולכן עדיף להשתמש בכדורים. רציתי לשאול אם לדעתך זו רק שמועה או שיש לה בסיס? ואם כן, מה יותר עדיף- כפיטריה או בכדורים?

    הגב
  2. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    שהם שלום,
    הדיעות חלוקות לכאן ולכאן. מה שבטוח:

    1. הטינקטורה מכילה אלכוהול בריכוז גבוה מאד אבל כשמוהלים אותה במים היא מכילה אלכוהול בריכוז כמו של יוגורט… (ידעת פעם שביוגורט יש אלכוהול?..). בקיצור, זניח אם לא שותים טינקטורה כמו אלכהוליסטים.

    2. הכדורים לא תמיד מתפרקים בגוף. כלומר, יתכן שמישהו יקח 30 שנה כדורים בלי שהם יתפרקו אצלו כלל בגוף. זה נכון בעיקר לגבי אנשים עם מערכת עיכול חלשה, תת-חומציות של הקיבה ורמה נמוכה של אנזימים במערכת. איך יודעים? יש כדורים שניתן לדעת בקלות, לדוגמא – B קומפלקס – אם הכדור מתפרק, יש הצהבה זרחנית של השתן. רוב הכדורים לא ניתן לדעת ולכן מקווים שזה כן מתפרק.

    בקיצור, את שואלת אותי לאן דעתי נוטה? לכיוון של הטינקטורות ולא לכיוון של הכדורים אם כי אני בהחלט לא פוסל שימוש בכדורים שונים. יש מוצרים איכותיים מאד שארוזים כטבליות, קפסולות, סופט-ג’ל ועוד.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *