חוויה על חושית

תשכחו מכל מה שהכרתם עד היום. החוויה העל חושית תיקח אתכם למקומות שלא הכרתם. על טיפול עם ותק של חמישים שנה בעולם (והרבה הרבה פחות מזה בארץ…) בכתבה הבאה.

הקדמה קטנה – העולם הסנסורי
העולם שלנו מורכב ברובו מגירויים חיצוניים. הגוף מקבל גירויים חיצוניים מהעצבים הסנסוריים, התחושתיים, ומגיב לאותם גירויים. כל תיאור שנתאר בעולם קשור לאותם גירויים חיצוניים שמגיעים אלינו למוח: גירויים של קור וחום, גירויים של לחץ ומגע, גירויים שמגיעים דרך מערכת הראייה והשמיעה, גירויים שמגיעים דרך חוש הטעם והריח ועוד. על פי מגוון הגירויים, אנו מגיבים ופועלים בעולם. לדוגמא: אם אנו בנהיגה וראינו הרגע מישהו שחתך אותנו בכביש, שמענו בדיוק בחדשות שהיה פיגוע ובנוסף להכל – המזגן לא עובד טוב ואנחנו “מתים מחום”. ברגע זה ממש מצלצל הטלפון וחבר מבקש טובה גדולה. סיטואציה ב’ – יושבים בסלון, מזגן עובד, כוס מיץ גזר ביד, מוזיקה טובה וברגע זה מתקשר חבר ומבקש טובה גדולה. למה הבאתי את שתי הסיטואציות?

“בא לי” או “לא בא לי”
מסתבר שבנוסף לשיקולים האובייקטיביים של העזרה לחבר יהיה גם שיקול של “בא לי או לא”? השיקול הזה, מסתבר, מושפע רבות מהגירויים הסנסוריים השונים. חם מידי או קר מידי ישפיעו על מידת הרצון שלי לעזור. כואב לי? אין ספק שתהיה השפעה על קבלת ההחלטות וכו’ וכו’.

החוויה העל חושית
מה שמיוחד בחוויה העל חושית הוא שאין שום גירוי חושי. אין שום מידע שמועבר למוח במשך הטיפול. טוב, אז בטח כבר הבנתם – הטיפול מתבצע בחושך מוחלט ובדממת מוות. אבל – איך מנטרלים את הרגשת המגע של הגוף עם האובייקטים עליהם הוא נשען?

מיכל ציפה
במיכל הציפה יש כ 750 ליטר מים שבתוכם מומסים 360 ק”ג של מלח מגנזיום (מגנזיום סולפט). ריכוז המלח הגבוה במיכל, פי 2 מריכוז המלח בים המלח, גורם לאדם השוכב במיכל לצוף במים. טמפרטורת המים שווה לטמפרטורת הגוף כך שאין תחושות של קור או חום, אין תחושות של הכוחות שמופעלים מהקרקע על הגוף ובעצם אין שום חוויה חושית. כל החושים דוממים. ואז?

שקט למוח
במצב כזה המוח מתחיל לעבוד … וטוב. המוח מפסיק להיות מגורה מהסביבה. לחץ החיים, החוויות שבחוץ שמתוארות באמצעות החושים, נמוגות. האדם נשאר רק עם המוח שלו שמתחיל לעבוד בגלים שונים מהגלים שאנו חווים ביום יום: גלי תטא. אצל תינוק ניתן למצוא גלי תטא בשפע גם במצבי עירות. אצל אדם בוגר (מעל גיל 13) נדיר למצוא גלי תטא סתם כך באמצע היום. גלי תטא מופיעים לפעמים במצבי שינה וכמו כן אצל אנשים המתרגלים מדיטציה באופן אינטנסיבי.
שכחת הילדות
אחד הדברים שאנו מאבדים במהלך ההתבגרות הוא ככל הנראה את היכולת לחשוב נקי. גם המחשבה הכי נקייה שלנו ש”לא מושפעת משיקולים זרים”, מושפעת עדיין מנסיון העבר שנסמך על מליוני חוויות שונות שמעצבות לנו את דרכי החשיבה. ההתבגרות וההסתמכות על הניסיון הם חשובים בפני עצמם אך אנו מאבדים את התום הפנימי שלנו. את היכולת להעזר במוח כמערכת חושבת שלא נסמכת בכל שנייה ושנייה על התת מודע שלנו.

גלי תטא
אף אחד לא יודע בדיוק מה עושים גלי תטא. ברור רק שהם נדירים, שהם מרגיעים מאד, יכולים להיות תחליף לשינה, יוצרים איזושהי “פתיחה של התת מודע” כלפי האדם, כלומר, מאפשרים איזושהי “עריכה מחודשת בלתי מודעת” של התת מודע ועוד.

שקט, שלווה וסדר מחודש
במיכל הציפה חווים סדר מחודש של המוח. אל תצפו לחשוב המון מחשבות. ההיפך הוא הנכון – המוח נמצא בריקנות כמעט מוחלטת ומארגן את עצמו בתדר שאנו כלל לא מכירים. לחובבי המדיטציה שבינינו זו חוויה של ממש. ניתן להגיע תוך שניות בלא מתכוון לרמות של מדיטציה עמוקה שדורשת הכנות של דקות ארוכות ושנים של אימונים…

ערך מוסף
הערך המוסף של מיכל הציפה זה המגנזיום. המגנזיום, מינרל ההרגעה העולמי, ניתן כאן בכמות המדויקת שהגוף צריך. הגוף לוקח דרך העור את כל מה שהוא צריך בשביל להרפות יותר את השרירים, בשביל להוריד את לחץ הדם, בשביל להיות יותר רגוע ובשביל לשפר את תפקוד מערכת העיכול. השילוב של מגנזיום עם רגיעה כללית וגלי תטא יוצר שילוב מצוין עבור הסובלים מכאבי גב, כאבי שרירים, לחץ דם גבוה, מתחים לחצים וחרדות ועוד ועוד.

פיברומיאלגיה
יש עדויות, עבודות ומחקרים שמראים תועלת גדולה מאד בשימוש במיכל הציפה לחולות פיברומיאלגיה. החולות מדווחות על שיפור ניכר בכאבים, על הרגשה טובה יותר, העלאת רמת האנרגיה ועוד.

זה כיף?
השאלה הכי קשה. כשאני מגדיר כיף אני משתמש תמיד במושגים סנסוריים כמו: יפה מאד, טעים, ריחות משכרים, משתמש בהרגשות שהרגשתי בידיים, במראות שראיתי. כאן? קשה לי מאד להגיד. לא הרגשתי כלום. כלום. כלום.

אחר
כל מי שמתאר את זה כמעט, אומר שזה היה “אחר”. משהו שונה מכל מה שהוא הכיר עד היום. זה בהחלט מעניין להשוות את זה לטיפולים המשלימים השונים שנותנים כמעט תמיד הרגשות סנסוריות שונות: הומיאופתיה תזונה וצמחי מרפא (טעם) ארומתרפיה (ריח) רפלקסולוגיה דיקור ושיאצו (גירוי עצבים סנסוריים בפריפריה) ועוד ועוד.

סיכום
שווה מאד!!! מי שלא הולך (אפילו פעם אחת בשביל החוויה) מפסיד…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *