סכנה: ג'ל וולטרן!!

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) פרסם בתחילת החודש אזהרה לגבי השימוש בג'ל וולטרן. לא, לא מדובר בעוד תרופה שיורדת מהמדפים. מדובר בתרופה שאם תצרכו אותה ותפגעו – לא תוכלו להגיד "לא ידענו". פרטים ומידע נוסף בכתבה הבאה.

רקע – וולטרן ג'ל

וולטרן היא תרופה ממשפחת ה NSAID, כלומר תרופה נוגדת דלקת שאינה סטרואידית. ג'ל הוולטרן מיועד לשימוש במקרה של כאבי שרירים או כאבים ראומטיים או כל כאב אחר שנגרם ברמה שטחית יחסית בגוף. הג'ל נספג דרך העור ועובר למערת המודלקת. שם הוא מרגיע קצת את העניינים. תרופות ה NSAID ידועות לשמצה ביכולתן לפגוע במערכת העיכול אפילו בשימוש חיצוני כדוגמת וולטרן ג'ל. אבל – עכשיו מפרסם ה FDA אזהרה דווקא לגבי פגיעה בכבד.

האזהרה

ה FDA אמנם לא הורה להוריד את התרופה מהמדפים אולם הכניס אזהרה לגבי "תופעות לוואי" שעלולות להגרם מהשימוש בג'ל. בעקבות מספר לא מבוטל של עדויות שהצטברו לגבי תופעות כבדיות כמו: נמק של הכבד, שחמת כבד, צהבת ועוד, החליט ה FDA להוציא את האזהרה. אגב, אין מדובר בשימוש מתמשך בוולטרן. מרבית המקרים היו בשימוש של עד 8 שבועות. כלומר, זה פחות או יותר או שנפגעת או שלא: אם השתמשת כבר שנה בוולטרן ג'ל (ואין לך כיבים מטורפים בתרסריון…) אתה יכול להיות רגוע. דווקא המשתמשים החדשים או החדשים יחסית נמצאים בסיכון מוגבר.

נראה לי שמספיק להיום ואני רק מצרף לכם קישור לאזהרת ה FDA בנושא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *