יותר מזון מוצק – פחות אלרגיות

תינוקות שמתחילים לאכול מזון מוצק מאוחר יותר מתינוקות אחרים – סובלים יותר מאלרגיות למזון ומאלרגיות לפריחה ולאלרגניים נשאפים. נשמע הפוך? אז זה הזמן לשחיטת הפרה הקדושה…

תקשיבו טוב: אל תתנו לילד דגים, ביצים, בשר וחיטה לפני גיל שנה. טוב, לכל הפחות גיל כמה חודשים. כך חונכנו, כך חונכו הורינו וההגיון פשוט: מערכת החיסון של הילוד חלשה עדיין ולא יכולה לעמוד במתקפות של מזונות אלרגניים שונים כמו חיטה, דגים, בשר ועוד. תנו למערכת לגדול, תנו לילד להתחזק – ואז תאתגרו אותו.

הרשו לי להתיע תיאוריה הפוכה: בואו ניתן למערכת החיסון לגדול ביחד עם הביצים, ביחד עם הבשר, יחד עם החיטה. חיילי מערכת החיסון שאינם מסוגלים עדיין לתקוף יתנהגו בנימוס אפילו לאויביהם המושבעים אם הם היו איתם יחד בגן ושמעו יחד סיפור מהגננת.

מה נכון? מסתבר שהתיאוריה שהצעתי קרובה יותר, כנראה, למציאות. החוקרים עקבו אחרי תינוקות עד שהגיעו לילדות המוקדמת (גילאי 5+). החוקרים גילו דבר מעניין: ככל שהתינוקות נחשפו למזונות האלרגניים בתקופה מוקדמת יותר של הינקות, הם סבלו פחות מאלרגיות למזונות ולחומרים נשאפים. כדי לא להשאיר אתכם במתח אני אתן פירוט של המזונות והגיל המאוחר ביותר בו יש לצרוך אותן על מנת שלא להיות בסיכון לאלרגיות על פי מחקר זה.

תפוחי אדמה – תינוקות שהתחילו לאכול תפוחי אדמה לאחר גיל 4 חודשים סבלו יותר בילדות מאלרגנים נשאפים. תינוקות שהתחילו לאכול שיבולת שועל לאחר 5 חודשים סבלו יותר בילדותם מאלרגנים במזון. שיפון יש לאכול לפני גיל 7 חודשים על פי המחקר, חיטה בטרם תעבור חצי שנה, בשר –  5.5 חודשים, דגים –  8.2 חודשים וביצים – 10.5 חודשים.

שימו לב! המזונות הכי חשובים לתינוק על מנת למנוע אלרגיות בילדות מתחלקים לשניים: מזונות המונעים אלרגיה ממזונות ומזונות המונעים אלרגיה מאלרגנים נשאפים. ביצים, שיבולת שועל וחיטה היו המזונות המשמעותיים ביותר למניעת אלרגיה ממזון ואילו תפוחי אדמה ודגים היו המזונות המשמעותיים ביותר למניעת אלרגיה מאלרגנים נשאפים.

הנתון שחסר: האם יתכן שהאלרגיות שחווה האדם המבוגר מקורן בטעויות בתזונה שנתנו לו הוריו?? האם יתכן שהאדם הבוגר הסובל מאלרגיות פספס פשוט את ההזדמנות "ללמוד לחיות עם אלרגניים בשלום"?

נקודה למחשבה.

0 תגובות
  1. גיטה
    גיטה אומר:

    שלום,
    התינוק שלי טעם הרבה דברים בגיל 4 וחצי חודשים ומאז הוא אלרגי לבקר, עוף, ביצים, חלב וסויה. אלה דברים שנבדקו בתבחין עור ע"י אלרגולוג. דברים אחרים לא נבדקו. בכל מקרה לא חשוב מה הוא אוכל יש לו פריחה עורית אלרגית… 🙁

    הגב
    • נדב אלשיך
      נדב אלשיך אומר:

      גיטה שלום, זה אכן נושא לא ברור ולא בטוח שהמחקר הוא המילה האחרונה בעניין..

      בנוסף, המחקר הוא סטטיסטי וכמובן שיש יוצאי דופן.

      הרבה בריאות לך ולילדך.

      הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *