סקירה חדשה: סטיטינים = נזק בריאותי ובזבוז כסף!!

במשך שנים ארוכות מכירים בממסד הרפואי בנזק העצום שגורמים הסטטינים אולם, ביחס לתועלת, הנזק מתגמד. היום זה כבר ברור: הסטטינים הם תרופה מיותרת, שעולה המון כסף ולא מאריכה את החיים במאום.

התרופות הנפוצות ביותר לשמירה על הלב הן הסטטינים. כבר בעבר פרסמנו והסברנו את הנזק שגורמת התרופה. הידע לגבי הנזק נסקר במחקרים שונים שאינם מוטלים בספק. כיום מתברר שהנזק לא עומד מול שום תועלת ובקיצור – זוהי תרופה שאומנם יודעת להוריד כולסטרול אולם בשורת הסיכום אינה מפחיתה תמותה כלל.

למעלה מ 65,000 אנשים נבדקו בסקירה שמשכללת כ 244,000 שנות אדם. סקירה מכובדת לכל הדעות. הנבדקים היו כולם ללא עבר של מחלה קרדיו-וסקולארית אולם עם סיכון בינוני-גבוה. בשל סיכון זה, הומלץ להם ליטול סטטינים כמניעה.

התוצאות כואבות: האנשים בזבזו כסף רב מבלי לקבל תמורה. לא נמצאו הבדלים בין האנשים שהשתמשו בסטטינים ובין אלו שלא צרכו את התרופה.

מסקנה אישית שלי: אין ספק שרמת כולסטרול גבוהה זה מצב שיש לטפל בו אולם כנראה שבאמצעים אחרים מלבד סטטינים. בנוסף, צריך לזכור, וזה לדעתי הלקח הגדול מהמחקר הזה, שכולסטרול הוא אומנם גורם תמותה אולם לא גורם תמותה יחיד. טריגליצרידים, חוסר בפעילות גופנית, רמה נמוכה של נוגדי חמצון בדם וסיבות נוספות עלולות לגרום למחלות לב גם אם רמת הכולסטרול “מאוזנת” באמצעות תרופות.

והערה אחרונה לסיום: אם אתם כבר משתמשים בסטטינים אתם חייבים לצרוך קו אנזים Q10. אתם יכולים לקנות את זה בכל מקום שעולה בדעתכם: בחנויות טבע, בפארמים השונים או בחיפוש באינטרנט. מה שבטוח הוא: אתם חייבים את זה לבריאות שלכם!! לקריאה נוספת בנושא>>>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *