השתלת מוח??

על השתלות איברים כבר שמענו הכל: השתלת לב? ריאות? כליות? כמעט משחק ילדים… קבלו את הפיתוח הבא: השתלת מוח!! לא מאמינים? הכל בפוסט הבא…

שבץ מוחי
אנשים רבים בכל העולם נפגעים בכל שנה משבץ מוחי. רוב הסובלים משבץ מוחי סובלים משבץ איסכמי – שבץ שנגרם כתוצאה מחסימה של כלי דם במוח. בין זמן החסימה ובין הטיפול עוברות דקות או אף שעות יקרות במהלכן נפגע המוח בנזק בלתי הפיך.

נזקים בלתי הפיכים
בניגוד לרוב הרקמות בגוף האדם, נזק לרקמת המוח הוא בלתי הפיך. המקום הפגוע מושלם על ידי רקמת חיבור צלקתית שאינה רקמת מוח. כלומר, החלקים שנפגעו הופכים ל”סתם רקמה” ללא שום יכולת לתפקד כמוח.

כיום
עד היום, היו אנשים אלו סובלים מפגיעות מוחיות שונות על פי מיקום הפגיעה וכמות התאים המתים: אובדן זיכרון, קשיים בריכוז, פגיעות מוטוריות, פגיעות תחושתיות ועוד ועוד. בעצם, ניתן לומר, שכל מה שעושה המוח, יכול להפגע בעקבות פגיעה במוח. זאת אומרת – הכל…

ניסוי חדשני
חוקרים מסקוטלנד, החליטו לבדוק מה יקרה אם יזריקו תאי מוח למוחם של נפגעי שבץ איסכמי. לטענתם, הם ניסו את הדבר בהצלחה יתרה אצל בעלי חיים. שם, נצפתה גדילה של כלי דם חדשים במקום אלו שנפגעו ותאי מוח חדשים נוצרו בעקבות חומרים ביוכימיים שהשתחררו שם מהתאים המושתלים.

החשש – סרטן
ההגיון אומר שתאים שעדיין לא התמיינו ואמורים להפוך לתאי מוח, עלולים גם להפוך לתאים סרטניים ולעשות שמות בגוף. החוקרים טוענים שאצל בעלי החיים לא התפתח סרטן במשך כל שמונה עשרה חודשי המעקב.

היקף ניסוי
הניסוי התחיל אצל החולה הראשון וצפוי להמשך אצל 11 חולים נוספים. החולים צפויים להשאר במעקב במשך שנתיים על מנת לראות שהניסוי מצליח, המוח מתפתח חזרה ולא קורים דברים לא רצויים…

פעולה פשוטה ולא מסובכת
אם זה אכן יצליח, זה יכול להיות פתרון מדהים עבור המון אנשים שעברו אירועים מוחיים וסובלים מפגיעות מוחיות. מאוחר יותר (שוב, בהנחה שהכל ילך חלק…) יעבור הניסוי גם אל בעלי הנזקים המוחיים שעברו שבץ המורגי, גם אל פגועי הטראומה ועוד.

הלוואי…

0 תגובות
  1. ברק
    ברק אומר:

    מגניב שוב התורה מוכיחה שיש גוף ונשמה כל האיברים הוצאו גם המוח ועדיין אנשים לא מבינים
    שיש הבדל בין גוף פיזי לבין נשמה שהיא אלוקית הנשמה לוקחת את הגוף מעין פונדקאי ושוכנת בתוכו
    לאחר שהוא מתכלה עוברת הנשמה למעלה לעולמות עליונים

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *