דיקור סיני וטיפול בעין עצלה

מקובל בעולם המערבי לטפל בעין עצלה בעזרת רטייה על העין הבריאה. האם יש אלטרנטיבה? האם דיקור סיני יכול לעזור? מחקר חדש מראה שכן. פרטים נוספים בכתבה…

עין עצלה
ילדים מסוימים מפתחים יכולת לראות בעין אחת היטב אבל “מתעצלים” לראות בעין השנייה. הפתרון המוכר והידוע כיום הוא שימוש ברטייה. על ידי שימוש ברטייה על העין הבריאה וה”רואה”, מאלצים את העין העצלה להתאמץ ולראות היטב. כעבור תקופה, העין העצלה מתפתחת ולומדת לראות והרטייה מוסרת.

בעיות חברתיות ופסיכולוגיות
לא ברור האם הבעיות הפסיכולוגיות נגרמות כתוצאה מהחברה או בגלל המצוקה שנמצאים בה ההורים שחרדים לחברה של הילד. מה שבטוח הוא שישנן בעיות חברתיות ופסיכולוגיות שעלולות להגרם כתוצאה מהשימוש ברטייה. התמימות של הילדים גורמת להם לדבר בדיבור ללא מעצורים ולהשתמש בדימויים קשים כנגד הילד המטופל כמו: “חסר עין”, “שודד ים” ועוד ביטויים שמכניסים את הילד למצוקה. אגב, ברוב הפעמים, ביחד עם הסרת הרטייה, נעלמות גם המילים וההשפלות. הילד חוזר להיות ככל הילדים וגדל בשמחה.

דיקור סיני
הוכח מזמן שדיקור סיני מועיל לדברים רבים אבל כרגע נכונה לנו הפתעה: במחקר חדש התגלה שדיקור יעיל יותר משימוש ברטייה. המחקר בדק 90 ילדים עם עין עצלה. חצי מהם הוקצו לקבלת טיפולים בדיקור סיני והחצי השני לטיפול המקובל ברטייה. ההפתעה הגיעה בסיום המחקר: הדיקור הועיל יותר מאשר הטיפול המקובל ברטייה.

(מקור: Archives of Ophthalmology, 2010, Volume 128 No.12, pp.1510-1517)

אבל לפני שאתם קופצים ורצים לדיקור סיני…
הדיקור שנוסה במחקר הוא דיקור בתדירות של 5 פעמים בשבוע, טיפול שמוגדר כטיפול אינטנסיבי מאד. עלותו של טיפול כזה לשבוע כ 1000 ש”ח. לחודש – 4000 ש”ח. נשמע לכם מטורף? גם לי.

טיפול ברטייה – טיפול טבעי
אסור לשכוח שלמרות שהטיפול ברטייה הוא קונבנציונאלי לגמרי הוא טיפול טבעי. הוא אינו טיפול פולשני, לא מכניסים בו חומרים שאינם רצויים לגוף וחוץ מההשפעה הפסיכולוגית-חברתית שבו הוא טיפול כמעט מושלם. לכן אין שום סיבה לא להשתמש בשימוש ברטייה במידת הצורך.

ילדים רגישים
במקרים של ילדים רגישים במיחד ניתן לחשוב על טיפול אינטנסיבי של דיקור סיני. ניתן לנסות ולהעזר בשרותי הקופה.

סיכום
נחמד בשביל המחקר והידע הרפואי אבל לא כל כך ליישום…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *