שמירה על הערמונית

בעקבות שאלות חוזרות ונשנות החלטתי לפרסם מספר הנחיות לשמירה על הערמונית. מיועד לכולם ובפרט למי שהערמונית שלו מעירה אותו פעם או פעמיים בלילה…

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על בריאותנו. בכתבה זו לא נעסוק בהם. לא בפעילות גופנית, לא בתזונה נכונה ולא בעוד דברים שיכולים להיטיב עם הערמונית שלנו. מה כן? נעסוק בדברים ספציפיים לערמונית, נמנה אותם אחד לאחד וננסה להגיע גם להמלצות פרקטיות:

1. שתיה – על אף שאמרנו שלא ניתן המלצות כלליות, שתיה בכמות מספקת היא קריטית לתפקוד תקין של הערמונית. אנשים שלא שותים בערב כדי לא לקום בלילה לשירותים, גורמים בעקיפין לפגיעה בערמונית שלהם. שתו שתו ושתו. זה כל כך זול, כל כך פשוט שפשוט חבל שלא.

2. אבץ – האבץ מיטיב עם הערמונית. יכול לעזור אפילו במקרים של ערמונית מוגדלת. ניתן לקחת אבץ במינון של 18-25 מ”ג ביום. אבץ בשילוב נחושת ומנגן יכול לתת אפילו איזון טוב יותר.

3. גרעיני דלעת – גרעיני דלעת עשירים מאד באבץ ומכילים גם רכיבים אחרים שעוזרים לערמונית מוגדלת. ניתן לצרוך כף עד כף וחצי ביום של גרעינים (לא קלויים!) במקום אבץ או בנוסף.

4. ליקופן הוא נוגד חמצון עוצמתי ספציפי לערמונית. ניתן לצרוך כתוסף או פשוט לאכול עגבניות שעשירות בליקופן. צריך רק לשים לב: הליקופן בעגבניה קשור לתאית. הגוף שלנו לא מסוגל לעכל תאית וממילא גם לא את הליקופן. כדי להשיג ספיגה יש לרסק את העגבניה או לבשל אותה.

5. דקל ננסי – דקל ננסי או “סו פלמטו” הוא צמח מרפא שעוזר לאזן את ההורמונים שאחראיים להגדלת הבלוטה. אם אתם גרים במרכז (ויודעים בוודאות לזהות את הצמח!!!) אתם יכולים להשתמש בכפית פירות פעמיים ביום. אחרת – קנו טינקטורה מוכנה או קפסולות מוכנות.

6. פרחי צבר – פרחי צבר יכולים לעזור גם הם למקרים של בלוטה מוגדלת. כדאי לשלב עם דקל ננסי.

נראה לי שאלו הדברים המרכזיים שיכולים לעזור לערמונית מוגדלת. בהצלחה לכולם ומקווה שהועלתי למישהו…

2 תגובות
  1. יואל
    יואל אומר:

    לפי נסיוני לאחר חיפוש באינטרנט יש לשלב אגוזי ברזיל שעשירים בסלניום (2 ביום) ומיץ רימונים טרי סחוט מוריד את ה psa מהר מאוד ועוזר לערמונית.

    הגב
  2. אבנר
    אבנר אומר:

    שלום לך נדב. בקשר לנושא שכתבת “שמירה על הערמונית”. גם לי הייתה בעיה בערמונית מוגדלת עפ”י בדיקת דם PSA הנורמה היא 4, אצלי זה הגיע ל-15.01. והרופאים דיברו איתי על ניתוח. מכיוון שאני לא אוהב חדירות פולשניות לגופי. לכן “נברתי” באינטרנט לגבי תרופות מצמחים. ולאחר מכן רקחתי את הצמחים הללו והשרתי אותם בתוך צנצנת אטומה למשך תקופה קצרה. ואז התחלתי לצרוך את המרקחת במשך כ-3 חודשים. ולאחר מכן עשיתי שוב בדיקת דם PSA. וראה איזה פלא , הבדיקה הראתה צניחה של בדיקת דם PSA מ-15.01 ל-3.3 ..הרופאה בקופ”ח לא האמינה למראה עיניה..

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *