אירידולוגיה

פעם אמר לי מישהו שיש לו תור ל 12 בלילה. “תור לאמצע הלילה?” – שאלתי. “כן” – השיב לי – “אני צריך לעשות MRI.”
האמת, אני לא חושב שיש חלופה ל MRI. אבל רציתי לספר לכם על תחום חדש-ישן של אבחון ודיאגנוסטיקה שנקרא אירידולוגיה. לא מחליף MRI אבל לפעמים אפילו מועיל יותר…
האירידולוגיה היא אבחון דרך קשתית העין והיא אחת השיטות הבודדות שמאפשרת לדעת מה יש בגוף פנימה מבלי לפגוע בו. המאבחן, האירידולוג, מסתכל אל תוך העין של המטופל ורואה סימנים מסויימים שמכוונים אותו אל הדיאגנוזה. האירידולוגיה היא בעצם מדע סטטיסטי: כאשר ישנו סימן מסויים, יודע האירידולוג שככל הנראה יש לאותו אדם מחלה מסויימת, מכיוון שלהרבה אנשים אחרים עם אותו הסימן הייתה אותה המחלה. אין פה מיסטיקה, כישופים או כוחות על טבעיים, יש פה פשוט סטטיסטיקה טהורה.

 

אירידולוגיה - עולם ומלואו דרך העין
ובסטטיסטיקה כמו בסטטיסטיקה, לפעמים אין מחלה ורואים בעין סימנים. או אז, או שיש מחלה ואנו לא יודעים עליה, או שיש נטייה למחלה או מחלה בראשיתה ואולי אין בכלל מחלה והסימן הוא בגבול הסטיית תקן הסטטיסטית. בכל מקרה, בסימנים ברורים וחזקים נתייחס לעניין בחשדנות.
דרך העין אפשר לראות את מצב העורקים בגוף, את מצב המוח ומערכת העיכול, את מצב השלד, מצב הכבד, הכליות, וכל זה בדרך כלל, הרבה לפני שתהיה הדרדרות שניתן לבדוק אותה בתנאי מעבדה.

האירידולוג יכול לראות את המצב ולהשתמש ברפואה מונעת על מנת שאותו אדם לא יגיע כלל לאותו המצב אותו רואים בעין.
לפעמים הבדיקה האירידולוגית מגלה הפתעות, רובם לא נעימות, אולם כמעט כל אחד יעדיף לשמוע מאירידולוג שהוא עומף על סף התקף לב אם לא ישנה את אורחותיו, מאשר לשמוע מהרופא בחדר מיון שהוא עבר התקף לב. וגם זו לא האופציה הגרועה ביותר…
אם כן, תפקידה החשוב ביותר של האירידולוגיה הוא ברפואה המונעת. רופאים וחולים מבינים היום יותר ויותר שאין יותר נצרך מאשר ריפוי מונע. הריפוי המונע קל יותר, בעל סיכויי החלמה גבוהים יותר, עלותו נמוכה מאד יחסית לטיפול במחלה המתפרצת והוא נעשה כמעט תמיד ללא התערבות כירורגית, ללא כאבים וללא פעולות פולשניות.
עם כזה מדע, מי צריך MRI…?

הערה:

במקומות רבים נכתב אירידיולוגיה במקום אירידולוגיה. השם אירידולוגיה מועתק משפות אחרות כמו Iridology מהשפה האנגלית או Iridologià מהשפה הצרפתית. אין מקור, כנראה, לשיבוש הלשוני “אירידיולוגיה”. עם זאת, רבים בחרו להשתמש ב”אירידיולוגיה” למרות שהם יודעים שזו טעות, משיקולים שונים. אני בחרתי להשתמש במושג הנכון והמתוקן – אירידולוגיה.

איך מתבצע האבחון אצלינו? כמה זה עולה? כל הפרטים נמצאים כאן…

0 תגובות
  1. מנחם גפני
    מנחם גפני אומר:

    אם עושים את הדיאטה הזאת אם הפסקות זה טוב.פשוט בשביל אחד שעוד חודשיים חתונה ורוצה משהו מהיר?

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *