מלח ים אטלנטי? מלח הימלאיה?

איזה מלח כדאי לאכול? מלח שולחן? מלח ים אטלנטי? מלח הימלאיה? בכתבה הבאה ננסה להמליץ ולהסביר…

מלח שולחן
מלח שולחן מורכב מנתרן וכלור. הנתרן הכלורי נותן לנו דגש לטעמים השונים במזון והופך את המזון למהנה יותר וטעים יותר. החיסרון הוא כמובן בבריאות.

הנתרן – אי אפשר איתו ואי אפשר בלעדיו
הנתרן הוא רכיב חשוב לעבודתו של כל תא ותא בגוף. ללא נתרן, התא לא יכול לתפקד אבל עם עודף נתרן, נצברים נוזלים מיותרים ומופר האיזון המנרלי התאי. לפעמים נראה שהאיזון כל כך מופר עד ששכחנו שיש צורך במנרלים אחרים. בבדיקות הדם אומנם בודקים את רמת האשלגן, הסידן, הנתרן ועוד כמה, אך לא בודקים את מצב הכרום, הוונדיום, הגרמניום, הנחושת (כל עוד לא חוששים ל״וילסון״), ועוד ועוד. ישנם חומרים שאנו צריכים בכמות קטנה. כה קטנה עד שאנחנו לא מייחסים להם חשיבות.

תפקידים
לגרמניום יש תפקיד בהפקת האנרגיה של התא, ללתיום יש תפקיד בשמירה על מצב הרוח, לאבץ יש תפקיד חיסוני, למגנזיום בעבודת השרירים, לנחושת תפקיד בשמירה על העור ולחימה בזיהומים, לצורן (סיליקה) תפקיד בשמירה על השיער והציפורניים, לוונדיום ולכרום תפקיד באיזון הסוכר והרשימה עוד ארוכה. כמובן בחרתי להביא לכם תפקידים מהותיים של כל מיקרו-מנרל אולם ישנם עוד תפקידים רבים שחלקם טרם ידועים למדע.

אז האם יש צורך להכניס את כל הטבלה המחזורית לתפריט?…
כדי לחסוך את הטרחה, ניתן להשתמש במלחים עשירים במנרלים שונים. מדובר על כמויות זעירות אבל הרי אמרנו שזה מה שצריך, לא?…

מלח ים אטלנטי
מלח ים אטלנטי נאסף בים ואפילו אינו עובר יבוש. הוא מגיע באריזות של ק״ג בודד, בשקיות ניילון, צבעו אפרפר והוא מעט לח. הוא לא דק כמו המלח השולחני הרגיל אולם גם לא גס מאד.

מלח הימלאיה
מלח ההימאיה מגיע אלינו יבש. הוא נאסף בהרי ההימלאיה ואינו צריך ייבוש נוסף. צבעו וורוד-לבן-שקוף והוא מגיע בצורה גסה יותר מאחיו האטלנטי. בדרך כלל נמכר בקופסאות פלסטיק קטנות.

מה עדיף?
הצבעים השונים מעידים על מנרלים שונים ולכן אני מעדיף לשלב – פעמים להשתמש באחד ופעמים בשני. ככל שיש לנו מגוון גדול של מנרלים – נוכל להשיג איזון עדין יותר של המיקרו-מנרלים.

רק שימו לב!
גם המלחים שהזכרנו עכשיו מכילים המון נתרן. אומנם מעט פחות ממלח בישול אבל עדיין כמות שלא מיטיבה לא עם לחץ הדם שלנו, לא עם הכליות ולא עם שאר התאים בגוף. עם זאת, אם כבר אנו משתמשים במעט מלח, רצוי שהוא יהיה עשיר ככל שניתן ומגוון.

בתיאבון!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *