שימוש באירידיוסקופ

פעמים רבות שואלים אותי מה דעתי על שימוש באירידיוסקופ. האירידיוסקופ הוא מכשיר שמאפשר לראות את קשתית העין בהגדלה משמעותית ולהבחין בכל פרט ופרט שנמצא שם. תשאלו מה רע?

רקע
באירידיולוגיה אנו מאבחנים את האדם על פי סימנים בקשתית העין. אנו מנסים לתת תמונה כוללת של המצב הבריאותי תוך תשומת לב למערכות מרכזיות שצריכות תיקון ושיפור. אנו מנסים בעצם להבין מה המצב הכללי של מי שנמצא מולנו ובמה כדאי להתמקד על מנת להגיע להמלצות אפקטיביות.

פרטי פרטים
כאשר מסתכלים על העין לפרטי פרטים ומנסים לתת לכל פרט משמעות, מגיעים למצב שבמקום אבחון הוליסטי כולל שמקבל האדם – אנו ניתן לו אבחון לפרטי פרטים אך לא נגיע להמלצות. תארו לעצמכם אדם שמגיע למוסך על מנת לתקן את הרכב שלו. הרכב שלו משמיע קולות מוזרים מהמנוע בעליות קשות, חום המנוע עולה וריח שרוף מתפשט בחלל הרכב. טוב, אולי קצת נסחפתי עם התיאור אבל – איך יגיב האדם עם המכונאי יתחיל להרצות לו כמה חשובים הפסים הזוהרים על פגוש הרכב ויאמר לו שהדבר הנכון ביותר כרגע זה להחליף אותם?..
בדיוק אותו הדבר יהיה אם יבוא אלינו אדם עם כאבי ראש, למשל, ובמקום לתת לו כיוון פתרון טוב, אנו נציף אצלו את כל הבעיות שקשורות ולא קשורות לנושא.

השימוש המסורתי בזכוכית מגדלת ופנס
בארידיולוגיה מסורתית לא משתמשים באירידיוסקופ אלא בזכוכית מגדלת ופנס. הסיבה היא לא התנגדות לקידמה (אחרת היינו מאבחנים לאור נרות) אלא תשומת לב לדברים הגדולים והחשובים תוך התעלמות מכוונת משריטות בציפוי הרכב או נורת ברקס שנשרפה.

ומעבר לזה..
אני לא באמת מאמין שכל סימן וסימן, אפילו כזה שלא ניתן לראות בעין בלתי מזויינת, יש לו משמעות אירידיולוגית שנותנת מידע אמין על מצב בריאותו של האדם. ישנם סימנים מוכרים וידועים וישנם סימנים שמבוססים יותר על ״הרגשה״ ו״פילוסופיה אירידיולוגית״ והם בעצם יותר ״המצאה״ מאשר ״תגלית״…

ואם פגעתי למישהו בקודשיו..
אולי יש משמעות באמת לכל סימן וסימן אולם הידע האנושי בכל הנוגע לאירידיולוגיה עדיין לא מספיק מפותח בכדי לתת לכל סימן וסימן משמעות. ככל שהמקצוע יתפתח, יחקר ויתגלה – אנו נדע יותר על משמעויות של סימנים שונים ומשונים ואולי יום אחד אחזור בי מההמלצה שלי וארוץ לקנות לי אירידיוסקופ. עד אז..

וההיבט הכלכלי
כאשר נותנים למטופל אוסף שלם של אבחנות שהקשר ביניהם הוא דל, המטופל יקבל בדרך כלל אוסף של צמחי מרפא, תוספי תזונה והמלצות רבות. עלות תוספי התזונה עשויה להגיע לאלפי שקלים מידי חודש ורוב המטופלים לא יכולים לעמוד בכך לאורך זמן. התוצאה עלולה להיות שהמטופל מאשים את עצמו לאורך שנים באי הצלחת הטיפול כאשר הבעיה היתה בהמלצות המטפל ולא בישומן (או אי ישומן) על ידי המטופל.

קונטראינדיקציות
כאשר מטופל מקבל כמות גדולה מדי של תוספי תזונה ופורמולות צמחי מרפא שונות ומגוונות, כמעט אי אפשר שלא תהיינה קונטראינדיקציות. תוסף אחד מגביר את פעילותו של תוסף אחר או להיפך וכן הלאה. לפעמים אנו רוצים בפעילות כזו אולם כאשר נותנים לאדם הר של תוספים וכמות של צמחי מרפא – קונטראינדיקציות שליליות הוא מצב כמעט בלתי נמנע.

אז הבנתם למה אני מאבחן בעזרת זכוכית מגדלת (וכך גם מנחה את תלמידי)?…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *