בעיות עור

כל מטפל ברפואה משלימה, אלא אם הוא משווק של מוצרי אלוורה, טוען שבעיות עור הן בעצם סימפטום של משהו עמוק בהרבה שקיים בתוך הגוף. נגזרת של הנחה זו, היא שאין טיפול חיצוני לבעיות עור ורק הטיפול הפנימי יוכל להועיל. יתרה מכך, לפעמים גם הטיפול הפנימי הוא רק סימפטומטי ויש צורך במשהו הרבה יותר עמוק כמו העברת אנרגיות או חידוש החיות הפנימית.
על כל פנים – הטיפול החיצוני הוא רע. במאמר זה, אסקור את הטיפולים השונים בבעיות עור ואתייחס גם להנחה שהוצגה כאן.

הטיפול הפנימי
דבר ברור הוא שיש השפעה מהגוף פנימה כלפני העולם החיצון – העור. הסינים קראו לעור “הריאה השלישית”, כלומר העור מאוורר את הגוף ומסלק רעלים וגם נושם ומכניס חומרים. היום, הטכנולוגיה של הכנסת חומרים דרך העור בעיצומה – החל משימוש במשככי כאבים שנספגים דרך העור וכלה בניסיונות של ממציאים לפתח אינסולין שיכול להיספג דרך העור. גם העובדה שהעור מושפע מפנים הגוף ידועה לרפואה מזמן – פגיעה בכבד או בכליות תוליד פריחה בעור. הרפואה חלוקה על הרפואה ההוליסטית רק במידת המוחלטות של הקביעה הזו – האם כל פריחה היא תוצאה של אירוע פנימי שקורה בגוף, או שישנן פריחות שלא מושפעות מהפנים?

מסלקי הרעלים
ישנם איברים שונים בגוף שלנו שתפקידם לנטרל ולסלק רעלים – הכבד שתפקידו בנטרול רעלים חשוב מאד, הכליות שמסננות רעלים מסיסים במים, מערכת העיכול שמפרישה רעלים דרך המרה הריאות שמוציאות החוצה רעלים שונים ובעיקר CO2 שהצטברותו בדם היא רעל של ממש ואחרון חביב – העור.
כאשר אחת מהמערכות לא עובדת כראוי – טבעי שיצטבר עומס על האחרות, לדוגמא – אם הכליות לא עובדות טוב – הגיוני שיצטבר עומס על העור ועל הריאות או הכבד ומערכת העיכול וכך הלאה.
לכן – ברור שיש לעשות “אבחנה מבדלת” ולבדוק מה האיבר שלא מתפקד וגורם לעומס על האיברים האחרים. האבחנה המבדלת יכולה להיעשות באמצעים שונים לדוגמא – אבחון אירידולוגי, בדיקות מעבדה שונות, תשאול מקיף ועוד. לאחר האבחנה המבדלת צריך להתייחס לאיבר הבעייתי. אם העומס בכבד – ניתן לשקול לערוך תוכנית לניקוי וחיזוק כבד, אם מערכת העיכול לא מתפקדת כשורה – ניתן לערוך שינוי תזונתי ולהשתמש בפרוביוטיקה טובה וכך הלאה. אם כן, העור הוא איבר אחד במערכת וצריך לבדוק מה לא מסתדר בכלל המערכות כאשר יש בו בעיה.

פורמולה לטיהור הגוף
לפי האמור לעיל, בדרך כלל לא כדאי לצרוך פורמולות ש”מנקות את הגוף” בכדי לפתור בעיית עור, צריך לראות מה בגוף צריך לנקות או לחזק בכדי לטפל בעור וכאן אני חייב לתת דוגמא אחרונה – האם ייתכן שמישהו עם כליות פגועות עם ממצא מעבדתי בבדיקות דם ובדיקות שתן, יקבל ממטפל “פורמולה לטיהור הגוף”, כאשר מה שהוא צריך בעצם זה להוריד את המלח מהתפריט שלו ולהוריד את לחץ הדם?

הטיפול החיצוני
אם התיאוריה שהוצגה כאן נכונה, איך יתכן שישנם אנשים שהעור שלהם מחלים כתוצאה משימוש במשחות חיצוניות? את התשובה לשאלה הזאת אני אחלק לשניים –

1. טיפול במשחות סטרואידליות – הסטרואידים שבמשחות גורמות לגוף להעלים את הפצעים בכוח. אין פצעים אך יש בעיה בגוף. אין צורך להרחיב בנזקים שגורמות המשחות השונות הסטרואידליות וגם הרופא הממוצע משתדל להימנע מהם.

2. הטיפול במשחות טבעיות פותר לפעמים את הבעיה. לפעמים נוצר עומס רגשי או פיזי שגורם לפריחה. האם זה אומר שהכליות שלו קרסו? כנראה שלא.. האדם עם הפריחה, פשוט היה בקצת לחץ, מצב שבו כל מערכות הגוף עובדות פחות טוב. מערכת העיכול מקבלת פחות אספקת דם בכדי לעבוד, קצב הסינון הכלייתי (GFR) יורד וכך הלאה. לפעמים, “משבר” קטן של הגוף או הנפש יכול לגרום לפריחה שהגירוד שלה והזיהום שיתלווה לפצעים הפתוחים, ימשך חודשים ארוכים. לפעמים פשוט צריך לשבור את מעגל הקסמים השלילי – בעזרת קרם טבעי ואיכותי שמפחית מעוצמת הגירוד וגורם לריפוי מהיר יותר של הפצעים, ניתן לטפל בבעיה לחלוטין. כאן, אין מדובר בטיפול חיצוני שגורם לטיפול פנימי, אלא לטיפול בתוצאות חיצוניות של משבר פנימי, על אף שהמשבר הפנימי עצמו עבר מזמן. במקרה כזה טוב ויעיל להשתמש בטיפול החיצוני להעלמת הפצעים.

סיכום
לא ניתן לשלול טיפול חיצוני בבעיות עור על הסף כל עוד הוא טיפול טבעי ובריא לעור ולגוף. במסגרת טיפול זה – לא יכללו סטרואידים..
הטיפול הפנימי, יתבסס על אבחון נקודתי של המצב של המטופל בכדי לקבוע לאיזה חיזוק הוא נזקק, אם בכלל.

לטיפול אמיתי בבעיות עור או בבעיות בריאותיות אחרות – אתם מוזמנים לפנות אלינו.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *