דלקת בדרכי השתן

דלקות בדרכי שתן – פתרונות וכשלונות

רבות מהנשים שקוראות את הכותרת מבינות היטב מה המשמעות של המילה “כשלונות”. אצל נשים רבות יש תופעה של “דלקות חוזרות”. דלקות חוזרות הן דלקות שהטיפול בהן כשל. מכיוון שכך, הן חוזרות לצרוב ולהציק. בכתבה זו נשתדל לסקור את הכשלונות וכמובן – את הפתרונות.

רקע
מערכת השתן מתחילה בשתי כליות שמסננות את הדם. החלק שלא חזר לדם, השתן, מועבר משתי הכליות אל שלפוחית השתן. כאשר השלפוחית מתמלאת, נוצר לחץ וצורך בהתרוקנות שגובר כל עוד לא מלאנו אחר הטבע שלנו. דלקת בדרכי השתן נוצרת בגלל גדילה של חיידקים בשלפוחית השתן. שלפוחית השתן היא מצע טוב לחיידקים. מים, טמפרטורה נוחה, אין נוכחות גבוהה של נוגדנים ורכיבי חיסון כמו שקיימים במחזור הדם, הנוזלים עומדים ואינם בתנועה וכל אלה הם חלקה פורייה לחיידקים. מהיכן מגיעים החיידקים? החיידקים מגיעים בדרך כלל ממערכת העיכול. בגלל המבנה האנטומי של האשה, חשופה האשה במאות אחוזים יותר מהגבר למעבר של חיידקים ממערכת העיכול למערכת השתן. הקרבה הפיזית בין המערכות יוצרת גם בעיות.

טיפול כושל
עצם המושג שנטבע “דלקות חוזרות בדרכי בשתן”, מעיד כמו אלף עדים על המציאות הקיימת כיום – נשים סובלות ונבדקות כשפנות ניסיון, כדי שחברת התרופות תדע כמה היא מרוויחה על כל מטופלת: האם זה רק קופסא אחת של אנטיביוטיקה? שלוש? יותר? האם הגיע הזמן להתחיל לפתח משהו יותר חזק מפני שיש נשים שניסו הכל ולא הצליחו? האם פוטנציאל השוק שווה את זה?
נשים רבות מנסות ומנסות עד לייאוש מוחלט ממערכת השתן שלהם או מהרפואה הקונוונציונאלית..
חבל! אם יש טיפול לא נכון, לא צריך להתעקש ולהחזיק בו! ברור שדלקת בדרכי השתן צריכה טיפול, אך כנראה שאנטיביוטיקה היא לא התרופה המתאימה לטפל בבעיה זו. חברות התרופות ממציאות המצאות חדשים לבקרים כמו למשל אוריקל.

אוריקל
אוריקל היא תרופה שנועדה לתת פתרון עד האנטיביוטיקה. או עד שנתחיל לקחת אותה או עד שהיא תתחיל לעבוד. האוריקל מורידה את החומציות בשתן וכך הצריבה והכאבים נפסקים. ההיגיון אומר שצריך דווקא להעלות את רמת החומציות בשתן וכל המחקרים הראו אומנם שלצורך ריפוי – טוב להעלות את רמת החומציות בשתן (עוד נדבר על כך), אבל – את מי זה מעניין מה מרפא..? הצליחו ליצור לנו “אקמול לדרכי שתן”. מוצר שעוזר רק סימפטומטית ומפריע (!!) לריפוי.
ככל שתתקדם הרפואה בהסתכלות נעולה על השפעות האנטיביוטיקה על דלקות בדרכי השתן, תצבור התעשייה של התרופות הסימפטומטיות תאוצה. בצדק, שהרי אם אין פתרון – לפחות שתהיה הקלה.
אבל מה שיותר ויותר אנשים (ובמקרה הזה בעיקר נשים) מבינים זה – שיש פתרונות טובים מאד לדלקות בדרכי השתן אך – הם נמצאים מחוץ לסל התרופות ומחוץ לכותלי חדר הרופא.

טיפולים טובים
ההיגיון אומר שעל ידי שאנחנו נשטוף את המערכת ולא ניתן לדברים שם לעמוד יותר מדי, הם לא יתפתחו ולא יגיעו למימדים של דלקת. לכן – התחלה טובה תהיה לשתות. לפני שנתיים פגשתי מישהו עם אבנים בכליות. לשאלתי הפשוטה מה הוא שותה הוא ענה – רק קולה. הבחור, בן 23, עבד בחנות גדולה של משקאות והבוס הרשה לעובדים לשתות קולה חופשי. הוא שתה רק קולה במשך שנתיים והתוצאה ידועה.
לא ניתן לשמור על מערכת מבלי להפעיל אותה. כאשר מקרר “שוכב” בלי לעבוד תקופה ארוכה, הוא מתקלקל, כך גם הכליות שלנו. לא מפעילים אותן – הן מתקלקלות.
צריך לשתות לפחות 8 כוסות של מים ביום רגיל ומי שיש לו דלקת בדרכי שתן, צריך לשתות יותר.

אחרי שדאגנו לבסיס ניתן לטפל בשאר –
1. חמוציות הוכחו במחקרים מבוקרים רבים כבחירה האולטימטיבית לטיפול בדלקות בדרכי שתן. ניתן להשתמש בקפסולות או במיץ מרוכז. המיץ גורם להפרדות של החיידקים מדופן שלפוחית השתן ומשם – הדרך החוצה קלה. באחד המחקרים שהתפרסם בשנת 2008 בצרפת, מצאו החוקרים שהחמוציות היוו טיפול טוב במיוחד לעומת קבוצת הביקורת.

2. ויטמין C – בדרך כלל אני ממליץ על ויטמין C בכדורים עם שחרור מושהה בגלל שהם מתפנים בצורה מהירה מאד מהגוף. הגוף מוציא אותם דרך מערכת השתן, וכך הויטמין לא נותר פעיל זמן רב בגוף: תוך חצי לא נשאר כלום בגוף. במקרה שלנו, ניתן לנצל את החולשה של הויטמין C לטובתנו – אם נשתמש בויטמין C באבקה או בשחרור רגיל, יגיעו כמויות של ויטמין C אל שלפוחית השתן כמעט מבלי שיפעלו בגוף. כך נוכל להשיג תוך חצי שעה כמות גדולה של ויטמין C במערכת השתן. הויטמין C לא מאפשר לחיידקים להתפתח בסביבה חומצית כשלו, כל זה בנוסף לתפקידיו החשובים כמחזק מערכת החיסון הטבעית של הגוף.

3. פרוביוטיקה – מכיוון שהחוסר איזון בא מכיוונה של מערכת העיכול, אין יותר הגיוני ליצור איזון בפלורה הטבעית. איזון על ידי זנים שונים של פרוביוטיקה, ייצור איזון והחלשה של ה E. COLI, השחקן הראשי בדלקות בדרכי השתן. בדוק ומנוסה.

4. שימוש בצמחי מרפא שונים לחיזוק מערכת החיסון ומערכת השתן יכול רק לתרום. פורמולת צמחים כמו עוז בתוספת של סרפד או זקן תירס יכולה להיות השלמה מצוינת לטיפול.

בהצלחה!

לטיפול הוליסטי אמיתי תוך שימת דגש על פתרון ארוך טווח אתם מוזמנים לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *