DHEA – בלי לחץ

לחץ!!!
לחץ הוא לא רק מושג נפשי. יש ביטוי פיזי ללחץ ולעיתים רק ביטוי פיזי. האדם טוען שהוא רגוע – אבל מערכות הגוף שלא עובדות בלחץ. אחד הביטויים הפיזיים הקלאסיים אצל אדם לחוץ – הוא עבודת יתר של בלוטת יותרת הכליה – “האדרנל”. יותרת הכליה, כשמה, היא בלוטה שנמצאת מעל הכליה, יותרת קטנה שמפרישה הורמונים שונים. יותרת הכליה מחולקת לחלקים שונים ומפרישה חומרים שונים – אבל היום אני רוצה להתמקד בשניים מהם – הקורטיזול והאדרנלין. שני חומרים אלו, קשורים ליכולת עבודה של הגוף בלחץ. הם מעלים את לחץ הדם, מרחיבים כלי נשימה, מצמצמים את אספקת הדם למקומות לא חשובים, מרחיבים את האישונים כדי שנוכל להלחם בצורה הטובה ביותר – ובקיצור – אלו הורמוני לחץ.
ניתן לחלק בצורה גסה בין שני הורמונים אלו ולומר שהקורטיזול מיועד בעיקר ללחץ מתמשך יחסית והאדרנלין מיועד לחירום של ממש.
הבעיה היא, שאצל אנשים רבים, עובדת יותרת הכליה שעות נוספות. מבחינתם, הם במצב לחימה יום יומי ואפילו בלילה הם נשארים במתח ובלחץ. הגורמים לכך, הם כנראה, הסביבה הלחוצה שבה אנו חיים. כנראה שבעבר, לא היו דאגות כה רבות. “הנכסים הבלתי נגמרים” שיש לכל אחד פשוט בעולם, הופכים אותו לבעל דאגה של ממש.
באופן זה, הגוף של האדם עובד כאילו שהוא עכשיו במצב חירום ולכל הפחות במצב של “חצי חירום”.
במצב שכזה, מערכת העיכול עובדת פחות טוב, כל המערכות ה”פחות חיוניות” בגוף עובדות פחות טוב, ביניהן – מערכת הרבייה, מערכת השתן, המערכת ההורמונאלית וכמובן – כל מערך חילוף החומרים (שקשור כמעט לכל המערכות בגוף..).

בלי לחץ
ברור שהפתרון חייב להיות הורדת הלחץ מהגוף. כשמורידים את הלחץ מהגוף הכל מסתדר. השאלה היא איך…
יש הרבה דרכים להוריד מתח ולחץ – החל מטיפולים שונים כמו רפלקסולוגיה והילינג וכלה בצמחי מרפא כמו ולריאן ופסיפלורה. היום אני רוצה לדבר על דרך אחת – ה DHEA.

DHEA
חומר זה, דה-הידרו-אפי-אנדוסטרון, מיוצר מכולסטרול. בעולם של “אנטי כולסטרול יזם”, נוצר מצב של ירידה דרסטית ב DHEA. ה DHEA הוא חומר מוצא לכל ההורמונים הסטרואידיים והורמוני המין. הוא מאזן את פעילות הקורטיזול והאדרנלין. במקרה של עודף, ינוצל ה DHEA לייצור של הורמונים נגדיים ובמקרים של חוסר ינוצל על מנת להשלים את החוסר.
ככל שאנשים מתבגרים, נמצאת ירידה ברמת ה DHEA בדמם ולפיכך יפיקו יותר תועלת, כנראה, מנטילת תוסף DHEA על בסיס קבוע.
הוא עוזר להמון בעיות רפואיות אבל בעיקר מתאים למחלות אוטואימוניות, חולשה של מערכת החיסון, עייפות, מחלות לב, דחף מיני נמוך, זיכרון ומצב רוח.
נראה שה DHEA יכול להתאים לרוב סוגי הסרטן אולם אין עדיין הוכחות לכך. בנוסף, תורם ה DHEA לייצוב הסוכר בדם אולם דרך הפעולה שלו לא ברורה ולא נערכו מספיק מחקרים בנושא.

למי לא מומלץ לקחת DHEA?
התוסף לא מומלץ לחולי סרטן הערמונית. אצל נשים הוא יכול לגרום לשיעור יתר ולכן גם נשים לא ששות לצרוך אותו. עם זאת, כנראה שלגברים הוא תוסף מעולה וכאמור, ככל שעולים בגיל, התוסף נהיה יותר משמעותי ויותר מועיל ועוזר.

לחץ? לא אצלנו!
זהו רק פתרון אחד ללחץ. בין אם אתם בוחרים בפתרון זה – ובין אם בפתרונות אחרים- תבחרו במשהו! אל תשארו עם הלחץ. הלחץ מזיק לבריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *