מים מינראלים

בחודשים האחרונים אנו עדים לתופעה של מים לא מים. או בשפה אחרת – מיץ. חברות רבות משווקות לנו את ה’מים’ שלהם כשבעצם מדובר במיץ לכל דבר. לפעמים החברות מנסות לטעון שהמים שלהם הם אפילו טובים יותר ממים רגילים (משפרים ריכוז, מחזקים מערכת חיסון, שומרים על אנרגיה לאורך זמן ועוד. בסקירה קטנה נסקור ארבעה מוצרים.

נביעות +
לטבע לקח 3 שנים לייצר את המים של נביעות. כך מכריזה הקריינית בהמתנה הנעימה עד למענה של נציג שירות הלקוחות של נביעות. מה שהם לא אומרים זה שבהינף יד הם הרסו את עבודת הטבע.
ה’מים’ של נביעות מכילים סוכר פירות, חומצות לימון, תמציות טעם וריח, וויטמינים מקבוצת B. מים זה לא…
נביעות + זה בעצם מיץ ללא צבע מאכל. אגב, המים נוסעים מקריית שמונה במכולות ובכדים סטריליים ללא מגע יד אדם אל אשקלון, שם הם נארזים ומוספים אליהם שאר רכיבי המיץ.
200 ק”מ של נסיעה ללא מגע יד אדם. מי טבע את המושג ללא יד אדם? האם כל מי שרוצה להשתמש במושג יכול? אם מישהו משתמש במכונה או בכפפות זה ללא מגע יד אדם?
סליחה על ריבוי השאלות אבל – מישהו באמת חשב שבחברת נביעות לוקחים מים בכף היד ושופכים לבקבוקים?
המיץ מכיל ויטמינים מקבוצת B שלטענת החברה הכמות קטנה על מנת שיהיה במוצר כמות טבעית ועל מנת שלא יהפך לתוסף תזונה. האם ראיתם פעם ויטמין B במים באופן טבעי?…
קינלי לימון נענע מוגז עדין
חברת קוקה קולה החליטה לתקן קצת מהעוולות שהיא גורמת לציבור והוציאה משקה ‘בריא’. המשקה מכיל כמות מופחתת של סוכר “ומכיל רכיבים הידועים בתמיכתם לתחזוק המערכת החיסונית, אשר תורמים להרגשה הכללית הטובה”. מילה במילה מאתר קוקה קולה.
המשקה ללא צבעי המאכל מכיל תה ירוק, אכינציאה, ויטמין E ואבץ. במחקר שנערך בשנת 2004 נמצא שאכינצאה יכול להחמיר מחלה אוטואימונית, מחלה בה מערכת החיסון תוקפת דברים שהיא לא אמורה לתקוף. למחקר

האם אנשים החולים במחלה אוטואימונית צריכים להמנע משתיית קינלי לימון-נענע? למה זה לא מצויין על הבקבוק?
כנראה, שהכמות של האכינצאה בבקבוק כל כך מועטת עד שהיא חסרת השפעה על הגוף. אני מרשה לעצמי לנחש ניחושים מכיוון שבמוקד הלקוחות של קוקה קולה סירבו לתת את הכמות של האכינצאה שקיימת בבקבוק. מעניין למה…

Multi water
“משקה מרענן על בסיס מי באר מזוככים בטעם תפוח אגס: במשקה ישנו שילוב נפלא של ויטמינים,
מיצוי משורש הג’ינסנג ועלי הג’ינקו בילובה. השילוב של הטעם, הויטמינים ומיצויי הצמחיים תורם
לתחושת הריכוז ושיפור הזיכרון.” (אתר החברה)
גם ‘מים’ אלו מכילים תוספי תזונה וצמחי מרפא וגם פה לא ברור כמה. ניסתי לשאול בשירות הלקוחות האם יש בעיה לאנשים מסוימים לצרוך את המים. “המים מתאימים לכל אחד, ואין שום הגבלה על כמות השתייה או על מי שותה” – הייתה התשובה הטלפונית. גם פה שאלתי האם יש בעייה לאנשים עם לחץ דם גבוה למשל. התשובה הייתה, לא תאמינו, “אין בעיה. אבל כדאי שתשאל את הרופא ותראה לו את הבקבוק”.
המים מסוג focus מכילים תמצית ג’ינקו בילובה ותמצית ג’ינסנג. ג’ינסנג וג’ינקו בילובה אכן יכולים לשפר את הריכוז והזיכרון בטווח הרחוק והקרוב אולם ההתוויה חייבת להיות של מטפל מוסמך בצמחי מרפא. צריך לראות שהמטופל אינו משתמש בתרופות מסוימות או נמצא במצבים רפואיים שאינם מאפשרים את השימוש בצמחים אלו.
אבל אני יכול להבטיח לכם חגיגית שאין שום בעיה להשתמש במים אלו לכל אדם. הסיבה בגללה סרבו בחברה למסור את כמות הרכיבים במים – היא לא בגלל כמותם הגדולה העלולה להזיק…
לריכוז כנראה המים לא גורמים..

מי עדן
בחברת מי עדן מקפידים על כללי איכות ובקרה קפדניים על מנת להביא את המעיין אליכם הביתה במצבו הטבעי.
כל זה היה נכון עד למיץ של מי עדן. המיץ של מי עדן מיועד לאנרגיה מתמשכת ואכן מעניק אנרגיה זו. המיץ מכיל שילוב של סוכר פירות ושל פלטינוז. הפלטינוז מתפרק פי 5 יותר לאט מאשר סוכר רגיל וכך נוצר מוצר שמצד אחד מעניק אנרגיה זמינה בעזרת סוכר הפירות ומצד שני שומר על אנרגיה לאורך יותר זמן בעזרת הפלטינוז.
אז איפה הבעיה?
זה לא מים זה מיץ!!
על האריזה של הבקבוק מאחור כתוב שזהו “משקה על בסיס מים מינרליים טבעיים” אך ברור שמוצר זה ניסה להיות משווק כמים.
האם המעיין מגיע הביתה במצבו הטבעי? כבר לא. גם מי עדן הצליחו להרוס את השם הטוב שהיה להם בעזרת מוצר שלא מתאים בכלל לרוח החברה – רק בגלל ש”כולם” כבר ייצרו מוצר דומה..

ועוד כמה שאלות
מעבר להערות הקטנות על כל מוצר ומוצר, מוצרים אלו מעלים שאלות מהותיות יותר:
– מהו הגבול בין מים למיץ?
– עד מתי יוכלו חברות ייצור המזון לתעתע בנו ולא למסור לנו פרטים על הרכיבים שבתוך המזון?
– האם ניתן להוסיף ויטמינים למים ולא להגדיר אותם כתוסף מזון?
– האם ייתכן שלחברות תוספי התזונה בארץ אסור לכתוב את “סגולותיו” של התוסף (כדוגמת “מגביר ריכוז וזיכרון” , “מחזק מערכת חיסונית”) ובמוצרים שיש בהם מינון נמוך יותר ניתן יהיה לכתוב כיתובים מסוג זה?

לסיכום:
אין יותר טוב ממים. אל תתפתו לאריזות צבעוניות ולפרסומות מבלבלות. הכי טוב – מים.

לייעוץ הוליסטי במגוון בעיות בריאותיות – אתם מוזמנים לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *