קו אנזים Q10

היום, החלטתי לספר לכם על קו אנזים Q10 או בשם בחיבה שלו Q10. ה Q10 הוא אחד הדברים הטובים שיש לאנושות אבל כדי להסביר נושא זה, נצטרך הקדמה קצרה.

התא
כשדברנו על מחלת הסרטן, הזכרנו רבות את התא ואיברוניו השונים. התא, היחידה התפקודית הקטנה הגוף, מכיל מערכות שונות, ממש כמו בית חרושת קטן. הוא מכיל מערכות מידע, אבטחה, תחזוקה, משלוחים, תחנות כוח וכל דבר אחר שיכולתם להעלות בדעתכם שצריך להיות במפעל.
תחנות הכוח של התא, המיטוכונדריות, מייצרות אנרגיה בתא לצורכי התא. כמו בכל מקום בעולם שיש הרבה אנרגיה, יש הרבה חום ויש הרבה בלאי (ומצטער שפישטתי את התהליך). המיטוכונדריות היו נהרסות מהר מאד אילולי היו חומרים במיטוכונדריות שהיו עוזרים להם לשמור על עצמם. חומרים אלו רבים ומגוונים וניתן לומר שכמעט כל נוגד חמצון עוזר למיטוכונדריה לשמור על עצמה, אך הטוב מכולם הוא ה Q10. ה Q10 הוא נוגד חמצון ספציפי למיטוכונדריה של התא. לפיכך הוא נקרא התוסף של האנרגיה.

האנרגיה של הלב
אומנם אמרנו שה Q10 הוא חומר חשוב לכל תא אולם הוא חשוב במיוחד לתאים שלא נחים לרגע. בתאים אלו, תאי הלב, מתקיימת פעילות יום יומית קשה שנייה אחרי שנייה. המיטוכונדריות עומלות קשה על מנת לייצר אנרגיה מספקת שתדאג לכיווץ שריר הלב. השריר מתכווץ ומאפשר לעוד טיפות חיים לזרום בעורקים. קביעה זו היא קצת מוזרה מכיוון שתרופות מסוימות שאמורות לעזור ללב – פוגעות ב Q10.

כולסטרול גבוה
כבר דיברנו על כך בהרחבה שכולסטרול אינו הגורם, כנראה, למחלות לב. עם זאת, הרופאים מתעקשים להוריד את רמות הכולסטרול בכל דרך אפשרית ואפילו במחיר הפגיעה בלב עצמו. התרופות מסוג “סטטין”, נועדו לעצור את הכבד מלייצר עוד כולסטרול. התרופות פוגעות “על הדרך” במשהו נוסף – רמת ה Q10 בתאים. התרופה מורידה את כמות ה Q10 בתאים ולכן גורמת בעקיפין לנזק ללב!
יוצא מכך – שמי שלוקח סטטינים, אולי הוא תורם במעט לבריאות שלו, אולם הוא גורם בעקיפין לנזק גדול – חובה על מי שנוטל תרופות סטטינים ליטול תוספת של Q10!

למי עוד מיועד התוסף?
בנוסף לנוטלים תרופות מסוג סטטין שחייבים לקחת את התוסף, מתאים התוסף לעוד אנשים. כל אחד שמרגיש ירידה באנרגיה יכול לצרוך את התוסף ובעיקר מי שסובל מחולשת שרירים או ממחלה שפוגעת קשה ברמה התאית.
כל מחלה פוגעת בתא – שהרי כל גופנו מורכב מתאים – אולם יש מחלות שמתחילות ברמת התא: הן אינן חיצוניות לנו כמו מחלות שנובעות מוירוס או חיידק אלא מחלות שבהן מתחיל התא לקרוס – אם זה בניוון שרירים או באלצהיימר או כל מחלה שיש בה מוות תאי מוגבר. בקיצור, כמעט כל מחלה…

סיכום
קו אנזים Q10 הוא תוסף חשוב במקרים של הרס תאי וחובה במצבים של נטילת תרופות מסוג “סטטין”. התוסף לא זול אבל אולי יום אחד גם הוא יהיה בסל התרופות, לא רק הסטטין…

5 תגובות
  1. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    שאול שלום,

    המינון משתנה מאד אבל ניתן לומר בכל זאת שבין 60 ל-120 מ”ג ביום. בארץ, בדרך כלל, כדור של 60 מ”ג עולה כ-4 ש”ח. במצב של מחלה כרונית ובהתחשב בכך שהאדם כנראה יצטרך תמיכה נוספת של תוספים/ צמחי מרפא נוספים – המחיר כבד לרוב האוכלוסיה. 

    יום טוב, נדב. 

    הגב
  2. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    ה Q10 נמצא בעצם בכל תא חי אולם אנו לא אוכלים בדרך כלל תאים חיים…
    אין לנו כל כך דרך לצרוך Q10 מהטבע. מה שאנחנו יכולים לעשות על מנת להעלות את רמת ה Q10 בדם מלבד לצרוך אותו כתוסף – שיפור אורח חיים: תזונה נכונה יותר ועשירה ביותר נוגדי חמצון, פחות סטרס בחיים ועוד. בכל מקרה, זה יהיה כמניעה או כתוספת לנטילת תוסף במקרה טיפולי. זה לא יכול להיות טיפול בפני עצמו.

    מחקר חדש גילה שעל ידי מדידת רמת הQ10 בתאי הלב (בדיקה יקרה מאד ולא זמינה) ניתן לחזות את אורך חייו של המטופל פגוע הלב. ככל שהרמה יותר נמוכה – האדם ימות מהר יותר מאי ספיקת לב. את המחקר ראיתי רק לאחר כתיבת המאמר ואני מצרף לך את הקישור כאן http://content.onlinejacc.org/cgi/content/abstract/52/18/1435

     
    © 2008 by the American College of Cardiology Foundation

    הגב

פינגבקים וטרקבקים

  1. […] (Ubiquinol). היוביקווינול הוא הדור החדש של קו אנזים Q10. על הקו אנזים Q10 כתבנו כבר בעבר והסברנו שהוא תוסף שעובד ברמה התאית ולכן בעל השפעה רחבה […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *