בירה

הבירה – כוס של אנרגיה

הבירה היא אחד המשקאות הטובים שהומצאו בעולם. במתכונתה הנוכחית היא אולי לא כל כך בריאה, אך לאחר קריאת הכתבה תלמדו איך ניתן לשדרג את הבירה ולהפוך אותה למשקה בריאות ואנרגיה.

טיפות של היסטוריה
הבירה כנראה, היא לא המצאה חדשה. כבר אלפי שנים אנשים בעולם מכינים בירה ומשכללים את דרכי הכנתה. כרגע, נתרכז בכל אופן בבירה משעורים. הבירה יוצרה כמשקה מיוחד ולאט לאט, ככל שהפכה לפופולארית יותר, כך הפכו היצרנים לגדולים יותר ולתעשייתיים יותר. היום, הבירה התעשייתית השתנתה מעט ונכנסו מושגים חדשים לעולם הבירה. אחד מהם הוא הבירה השחורה. הבירה השחורה “הומצאה” כנראה, עבור האסלאם, על מנת לאפשר שיווק גם למי שאינו שותה אלכוהול. בכל אופן, נהייתה הבירה השחורה פופולארית, לא רק לאסלאם…

ייצור וחומרים
את הבירה מתחילים לייצר על ידי הכנת הלתת – נבט השעורה. את השעורה מנביטים וקולים וכך מתקבל הלתת שיעבור תסיסה בהמשך באמצעות שמרים. על מנת להוסיף מרירות משתמשים בצמח הכשות (Humulus lupulus). וכמובן – מים. בהמשך, מסננים את הבירה מהשמרים ומקבלים את המשקה הצלול. כאמור, פעמים רבות מוסיפים סוכר (או פרוקטוז) לבירה על מנת לתת לה מתיקות גדולה יותר. בין החומרים ישנם חומרים שיכולים לתרום מאד לבריאות שלנו וביניהם – השמרים והכשות.

הכשות
הכשות הוא צמח מרגיע. אמנם בהכנת הבירה משתמשים בו בתור צמח בעל מרירות, אבל השימושים הרפואיים שלו – אחרים. מספרים שהעוסקים בקטיף הכשות היו מתעייפים מהר מן הרגיל וכך התגלו התכונות של הכשות – היא מרגיעה, מעודדת שינה ומשרה על האדם שלווה. אל תטעו – לא מדובר פה בסם ממכר – הכשות אומנם מרגיע אבל אינה ממכרת והפעילות שלה עדינה (מתי קרה שנרדמתם אחרי כוס בירה?..).
בכל אופן, הכשות טובה מאד לאנשים לחוצים ומודאגים. אני לא מדבר על לחץ של יום או שבוע, אני מדבר על אנשים מהסוג שלא מפסיקים לדאוג. אנשים כאלו, יועיל להם מאד לצרוך על בסיס יום יומי כשות.

שמרי בירה
שמרי הבירה מכילים חומרים שונים ובולטים בעיקר בגלל תכולת ויטמיני B שקיימת בהם. מקובל לומר שויטמינים מקבוצת B נמצאים בעיקר בבשר ועוף. אולם ויטמין B3 ישנו פי 4 בשמרי בירה מאשר בבשר! לנוחיותכם אני מביא טבלה קטנה שכתבתי (הכמויות הן ב 100 גרם):

שמרי בירה

עוף

ויטמין B1– תיאמין (מ”ג)

זניח

0.06

ויטמין B2– ריבופלאווין (מ”ג)

4

0.2

ויטמין B3– ניאצין (מ”ג)

47.8

11.5

ויטמין B6(מ”ג)

5.7

0.4

ביוטין (מק”ג)

400

50

ח. פנטותנית (מ”ג)

11

0.4

אם כן, השמרי בירה הן מקור טוב מאד לויטמינים מקבוצת B. אגב, אל תתפסו אותי במילה – לא אמרתי שלא לאכול בשר. בבשר ישנו ויטמין B12 למשל שאינו מצוי בשמרי הבירה ועוד. תאכלו בשר אבל תדעו שיש עוד דברים…
ויטמינים מקבוצת B חשובים לנו למגוון דברים – לחידוש התאים ולהפקת האנרגיה, לפעילות טובה ותקינה של המוח ומערכת העצבים, לשמירה ולאיזון מצב הרוח, להורדת המתחים והלחצים ועוד ועוד.

יישום
הבעיה היא שבבירה אנו מקבלים את הנוזל הטעים ללא שמרי הבירה! הבירה מסוננת והשמרים – אצל מישהו אחר! כדי “להתגבר” על הבעיה, רציתי להציע לכם כמה חלופות:

1. קנייה של בירה לא מסוננת – בירה לא מסוננת ניתן לקנות בחנויות טבע. משהבינו היצרנים שיש פוטנציאל לבירה לא מסוננת הם חסכו לעצמם שלב בתהליך והוציאו לשוק בירה לא מסוננת. בואו נבחן אתכם לרגע – מה יותר יקר: בירה שהשקיעו בה עוד תהליך של סינון ועוד עבודה, או בירה שחסכו בעבודתה תהליך?
יפה! ניחשתם נכון! הבירה הלא מסוננת יקרה בהרבה. בקבוק קטן (כ 300 מ”ל) עולה בסביבות ה 20 ₪ (!!). ומכאן לאופציה השנייה.

2. שימוש בשמרי בירה ללא הבירה – את שמרי הבירה ניתן לרכוש בנפרד בחנויות טבע ובריאות. מחירם: כ 20 ₪ ל 200 גרם שמרים. את שמרי הבירה ניתן לערבב בכל משקה – במים, במיץ ועוד. שמרי הבירה הן באמת תוספת בריאות לחיים. טעמם חמצמץ מעט ואינו ערב לחיך של כל האנשים. במחשבה שנייה, זהו פשוט טעם של בירה לבנה… ומכאן לרעיון האחרון שלי –

3. שדרוג הבירה הקנויה – אם תוסיפו לבירה קנויה שמרי בירה, ישתלב טעמן של השמרים עם טעם הבירה במיזוג מושלם. הבירה תקבל עוד קצת ארומה וטעם והשמרים יחזרו למקורם ולמשפחתם. באופן זה, תוכלו להפוך את הבירה התעשייתית ו”המתקדמת”, לבירה טובה, איכותית – ואפילו בריאה.

להתאמה אישית של תוספי תזונה, צמחי מרפא וטיפולים משלימים אחרים, אתם יכולים לפנות אלינו.

0 תגובות
  1. נועם
    נועם אומר:

    אפשר כמובן גם לייצר בירה לבד או לקנות מחובבי הבירה הרבים בארץ המבשלים בירה בעצמם. (לא מסוננת כמובן)

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *