כורכום

התבלין
הכורכום הוא שורש מעובה. גודלו של שורש הכורכום – כאצבע והוא בצבע צהוב חיוור. לאחר הטחינה, מתקבל הצבע העז של הכורכום כמו שאנו מכירים אותו. הכורכום הוא קודם כל תבלין לפני שהוא צמח מרפא ומהתכונות החשובות שלו ניתן להנות בכל בית. לא צריך ללכת לחנויות מיוחדות בכדי לקנות את צמח המרפא הזה וניתן לרכוש אותו בכל סופר. בכך, הוא הופך לצמח מרפא נגיש מאד ומטפל יכול להשתמש בו, מבלי להעמיס על המטופל מבחינה כספית או פרקטית: בנוסף לטיפול שנותן המטפל, הוא יכול בעת הצורך, להמליץ למטופל להשתמש בכורכום. הטיפול יהיה בחינם – המטופל יחליף את אבקת המרק בכורכום, ויהיה פרקטי – המטופל לא צריך לבלוע עוד כדורים או לשתות עוד צמחים בשעות קבועות, תוספת הריפוי מגיעה כבדרך אגב.

פעילות רפואית
הכורכום מכיל את ה"כורכומין" שהוא כנראה החומר הפעיל החשוב ביותר שנמצא בכורכום. הכרכומין הוא אנטיאוקסידנט חזק עם פעילות ספציפית לכבד. הזכרנו כבר בעבר, שישנם אנטיאוקסידנטים שהם חשובים לכל הגוף אבל עושים פעילות חזקה במיוחד באיבר אחד או ברקמה מסוימת. כזה הוא הכורכום. הכורכום עוזר לכבד להתנקות ולהתחדש ולהפטר מעודף הרדיקלים החופשיים שמצויים בו. מולקולה אחת של כורכומין, נצמדת לרדיקל חופשי ומנטרלת אותו. כאשר הכבד "נקי יותר", הוא יכול להתמודד ביתר קלות עם רעלים שונים שמסתובבים בזרם הדם, הוא מבצע טוב יותר את המשימות שלו וביניהם הורדה בייצור השומנים בגוף ועוד.
בהסתכלות שטחית ניתן לומר שהכורכום מוריד את רמות השומנים בדם, מנקה את הדם ומחזק את הכבד. על פי ההסבר שהסברנו – אתם יכולים להבין את המשפט האחרון יותר נכון.

דרכי שימוש
אם לא מדובר בסרטן בכבד או בהפרעה קשה אחרת בכבד, יעדיפו מטפלים רבים לא להמליץ עליו. ההזנחה תהיה לא בגלל שהכורכום הוא צמח מרפא חלש מדי, אלא מהסיבה שהזכרנו. המטפל "יעמיס" על המטופל צמחי מרפא שונים ותוספי תזונה ויעדיף להכניס את הכורכום בדלת האחורית מבלי עלות מיוחדת של תשלום ובפרקטיקה נוחה מאד. בהפרעות קשות בכבד, ייתן המטפל, בדרך כלל, טיפול ממוקד יותר. הכורכום יינתן בצורה של טינקטורה או בקפסולות מרוכזות עם כורכומין כדי להגיע למלוא האפקט שהצמח הזה יודע לתת.
לפעמים ניתן לראות גם את הכורכומין בפורמולות אנטיאוקסידנטים טובות. שם משלבים אותו בכמויות קטנות יחסית בתוך בליל של אנטיאוקסידנטים על מנת להגיע לתוצאה מושלמת – החוקרים גילו מזמן שאנטיאוקסידנטים רבים עובדים טוב יותר ביחד מאשר כל אחד לחוד.

סיכום
בין אם אתם בריאים ובין אם לא, הצמח כורכום יוכל להתאים לכם. מי מכם שמשתמש עדיין באבקת מרק – עכשיו זה הזמן לזרוק אותה (לא מחר, לא בשבוע הבא ולא בסוף הקופסא…). במקום זה תשתמשו בתבלינים בריאים וטובים כמו כורכום, אורגנו, כמון, בזיליקום, פפריקה ועוד ועוד.

להתאמה אישית של צמחי מרפא ותוספי תזונה ניתן ליצור איתנו קשר.  

0 תגובות
  1. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    הכורכום יכול לעזור בהתקפים של הגאוט כחומר אנטי דלקתי מעולה אולם הוא לא יהיה טיפול אמיתי לבעיה.
    טיפול אמיתי יתמקד בהורדת כמות החלבון מן החי בתזונה ובשיפור תפקוד הכליות על ידי שתייה, צמחי מרפא ועוד.

    בהצלחה!

    הגב
  2. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    יונתן שלום,

    אני מבין שאתה שואל לגבי סרטן המעי הגס. ובכן, הכורכום מועיל לסוג זה של סרטן אולם לא לבד. יש צורך בטיפול מקיף שמחזק את הגוף והנפש, שמשתמש בחומרים שונים אנטי סרטניים וסביר להניח שאכן הכורכום יהיה חלק מהתוכנית הטיפולית.

    יום טוב והצלחה, נדב.

    הגב
  3. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    יונתן שלום,

    יש המון המון חומרים אנטי סרטניים שמשמשים ברפואה המשלימה. נכתבו על כך ספרים רבים וגם באתר כתבנו מעט על המלטונין, הסומטוסטטין, הויטמין C, ליקופן, גלוטטיון ועוד המון המון חומרים. הרעיון הוא לשלב בין כמב חומרים שמשפיעים לטובה האחד על השני. הרעיון הוא לתת גם את החומרים המתאימים ביותר לטיפול באותה הבעיה. כמו שהסברנו בעבר, חומרים שונים עובדים טוב יותר מאחרים במקומות שונים בגוף. לכן חשוב להכיר מגוון חומרים ולתת את המתאימים ביותר למצב המתאים.

    יום טוב, נדב.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *