סוג’וק

לאחר 3500 שנים של שימוש במחטים סיניות – קם לו מישהו אחד ומחליט שהוא עושה שינוי. מה הוא בעצם עשה? מה מטרת השינוי? האם השינוי השיג את המטרה?

פרופ’ ג’יי וו פארק
לפני כחמישים שנה, גילה פרופ’ ג’יי וו פארק, פרופסור למדעים מדרום קוריאה, שיש דמיון בין כף היד לבין צורתו של גוף האדם. מדמיון המשיך פרופ’ פארק למעשה – הוא בדק וחקר את נושא הדמיון בין כף היד לבין צורת הגוף וגילה שיש גם השלכות מעשיות לדמיון זה. במקום לדקור את נקודות הדיקור הפזורות בכל הגוף, ניתן לדקור נקודות רק בכף היד ולהגיע לתוצאות מדהימות. לדבריו, הנקודות בכף היד מקבילות בדיוק לאיברים השונים בגוף וניתן לטפל באיברים השונים באמצעות כף היד. לשיטה שפיתח הוא קרא “סוג’וק”.

רפלקסולוגיה? אוריקולותרפיה?[singlepic=54,320,240,,left]
בעצם, שואלים הקוראים הותיקים, מה ההבדל העקרוני בין הסוג’וק לרפלקסולוגיה? גם שם גילו את ההקבלה בין הרגל לגוף האדם ועל ידי טיפול ברגל טיפלו בכל מחלה! ואם כבר הזכרנו את הרפלקסולוגיה, אוריקולותרפיה היא שיטת טיפול בכל הגוף דרך דיקור באוזן. מה חידש בעצם פרופ’ פארק?

הטיפול העצמי
החידוש של פרופ’ פארק הוא הטיפול העצמי. בשיטת הסוג’וק האדם יכול לטפל בעצמו. המפה היא כל כך פשוטה עד שכל ילד בין 6 יכול ללמוד אותה. לא צריך להיות מטפל מקצוען כדי לטפל בשיטה זו ולא צריך לעבור הכשרות של שנים בשביל להצליח לרפא. “טפלו בעצמכם! אתם רופאי הבית שלכם!” – זועקת הכותרת על גבי ספרו של פרופ’ פארק. בכף הרגל וגם באוזן, קשה לטפל טיפול עצמי מסיבות טכניות. הטיפול בכף היד הוא פשוט. היד נגישה לכולם ונוחה. ביד ניתן לטפל בכל מצב – בשכיבה, ישיבה, עמידה. לא צריך לחלוץ נעליים או לעשות פעולות מיוחדות לפני הטיפול בכף היד.

רפואה טבעית? כן. הוליסטית? לא.
החיסרון הגדול של הסוג’וק הוא ההסתכלות ההוליסטית שחסרה שם. הסוג’וק היא שיטה לריפוי או שמא נכון יותר לומר – לשיכוך כאבים. הסוג’וק יודע לשכך כאבים בצורה יוצאת מן הכלל אולם בנוגע לריפוי – אין עדיין הוכחות כלשהן שמראות שהסוג’וק יודע לרפא. אם למישהו יש כאב בטן חריף – אין ספק שכמה מחטים קטנות ביד וקצת עיסוי באזור הרפלקס של הבטן ביד – יכול לעזור לו, אולם האם יתכן שהוא מחפה על סרטן המעי הגס בעזרת טיפולי סוג’וק? “הריפוי” בעזרת סוג’וק רחוק מלהיות הוליסטי. כפי שכתבתי פעמים רבות, לא נכון לחפות ולכסות על בעיות קשות באמצעים שונים, גם אם הם טבעיים. צריך להסתכל מה גורם לכאבים ולנסות לראות מה יכול לטפל בהם בשורש.

למי זה בכל זאת מומלץ?
קודם כל, מומלץ להכיר. הרבה אנשים “נתקעים” באמצע יום עם כאב שיניים למשל ודרך להפיג אותו יכולה להיות הצלה של ממש. מומלץ גם למי שסובל מכאבים כרוניים לבצע טיפולי סוג’וק בעצמו או אצל מטפל במקביל לטיפולים אמיתיים שהוא מקבל על מנת לפתור את הבעיה (תזונה? צמחי מרפא? ועוד – הכל לפי הצורך). השיטה עובדת – אבל לא כל מה שעובד הוא נכון לשימוש בכל מצב. גם אקמול עובד בדרך כלל.

לטיפול הוליסטי מקיף ניתן לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *