השעון הסגול

פסיפלורה, שעונית, נהייתה פופולארית בזמן האחרון. בשתייה, בחליטות תה, בגלידות, קרמים ועוד. מה הקסם של הפסיפלורה? האם יש לה באמת שימושים רפואיים או שהיא מוצגת לראווה רק בגלל ה LOOK שלה? הכל בכתבה הבאה.

פסיפלורה
הפסיפלורה היא צמח מטפס בעל עלים גדולים ופריחה סגולה ויפה. הפרחים הסגולים בצורת שעון עם מחוגים ומשם השם העברי – שעונית.
לאחר שימוש מרובה כצמח נוי, גילו בארץ שיש מקומות בעולם ששם אוכלים את הפסיפלורה. מהפרח מתפתח פרי טרופי טעים לחיך וצבעוני. משם, הדרך היתה סלולה לפרי והוא החל לכבוש יעדים מבוצרים – הוא נכנס למשקאות קלים, לגלידות וקינוחים שונים וגם לקרמים.

הפרי
פרי הפסיפלורה נחשב בדרום אמריקה, מקור גידולו של הצמח, כפרי התאווה. הפרי, לדברי המקומיים, משפר את מצב הרוח, מעורר תאווה, מגביר ערנות ובקיצור – גורם להרגשה טובה יותר ושמחה יותר. חוקרים בכל העולם ניסו לבודד את החומר שגורם לאותם הרגשות – אך ללא הועיל. ישנם חומרים כה רבים בפרי הפסיפלורה (וכך גם בעלים) ולא נמצאו עדיין החומרים שגורמים להשפעות השונות שמדווחות בספרות.
בכל מקרה, ברור שהפסיפלורה לא מעוררת חזק כמו כוס של קפה שחור חזק, אולם היא גם לא גורמת לנזקים כמו שגורם הקפה השחור, כך שהיא יכולה להיות בחירה טובה…
מכאן כנראה הגיע השימוש של הפסיפלורה בקרמים – לפסיפלורה יש קונוטציה שאותה רצו לשים בקרמים, שמפו ומוצרי טיפוח שונים. אין כנראה, שום יתרון לפסיפלורה, חוץ מהקונוטציה שקופצת למשתמש בראש בעת שהוא רואה את המוצר על המדף.

העלים
אם הידיעה בדבר סגולות הפרי עברו במסורת מעורפלת אצל המקומיים הרי שהידיעה על תכונות העלים – עברה במסורת המקומית אך גם נתמכת במחקרים מסודרים. הפסיפלורה מרגיעה, מורידה מתחים ולחצים ומסייעת בשינה אצל המתקשים. הפסיפלורה אינה מרדימה בדרך כלל והצורכים אותה יכולים לצרוך אותה גם בעת פעולות הדורשות ריכוז אולם מעצם היותה מרגיעה, היא יכולה לעזור לאנשים הסובלים מבעיות של שינה על רקע של לחץ וחרדות.
לסגולות אלו, יש כבר סימוכין רציניים – הן בתחום המחקרי והן בתחום הקליני כפי שמצטבר מעדויות מטפלים.

שימוש פרקטי
השימוש הפרקטי הוא בתמצית מרוכזת (טינקטורה) או בחליטות תה או קפסולות. מוצרים שונים המיועדים להרגעה מכילים את הפסיפלורה ביחסים שונים. גם סטרס מכיל את הפסיפלורה כמו גם צמחי מרפא נוספים שמסייעים להרגעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *