סומטוסטטין / לזכרו של פרופסור לואיג’י דה בלה

על הורמון טבעי לטיפול בסרטן, על פרופסור לואיג’י די בלה, רופא איטלקי שחצה את גיל התשעים אבל לא רצה לצאת לפנסיה ועל הקרנות לחולי סרטן ללא מכשור רפואי.

ההיפותלמוס
ההיפותלמוס הוא מרכז במוח ששולט על תפקודים רבים בגוף שלנו במישרין ובעקיפין. ההיפותלמוס אחראי על ויסות הטמפרטורה בגוף אבל התפקיד המעניין באמת שלו הוא הקשר בין מערכת העצבים לבין המערכת האנדוקרינית (המערכת ההורמונאלית). ההיפותלמוס מקושר לתאי עצב רבים והוא בעצם מחובר למרכזים רבים וחשובים במוח. ההיפותלמוס גם מתחיל את כל הפעילות ההורמונאלית בגוף. ההיפותלמוס מפריש הורמונים שמגיעים בעיקר לבלוטת ההיפופיזה ומשם הכל רץ – הורמוני המין, הורמון הגדילה, הורמון בלוטת התריס ועוד רבים מאד מפוקחים על ידי ההיפופיזה. ניתן לומר אם כן, שההיפותלמוס הוא הגורם שמחבר בין המערכת ההורמונאלית בגוף ובין המוח. הוא הגורם המבצע של כל זרועות המוח מבחינה אנדוקרינית.

הסומטוסטטין
הסומטוסטטין הוא הורמון מפקח של בלוטת ההיפותלמוס. ההורמון שולט על רמות הסוכר בדם, על התפתחות וגדילה, על תנועתיות מערכת העיכול ועוד. הסומטוסטטין מיוצר גם על ידי התאי דלתא שבלבלב (שבאיי לנגרהנס) וגם על ידי רקמות אחרות בגוף. כאשר יש למשל בעיה של גדילה לא מבוקרת – ניתן להשתמש לפעמים בסומטוסטטין, כתרופה, שיאזן את הגדילה וימנע גדילה מהירה מידי ולא מבוקרת.

פרופסור לואיג’י דה בלה
פרופסור לואיג’י דה בלה סירב שנים רבות לצאת לפנסיה. זה לא שלחצו עליו לסיים את הקריירה ולצאת לפנסיה מוקדמת. דה בלה חצה את גיל ה 90 והמשיך לטפל באלפי מטופליו. הוא טיפל  בלמעלה מ 20,000 חולי סרטן וטען להצלחות כבירות. הטיפול שלו התבסס על סומטוסטטין בשילוב של מלטונין ושל תוספי תזונה נוספים. מטופלים רבים פנו לממשלת איטליה, מקום מושבו של לואיג’י דה בלה, ודרשו הכרה כלכלית במפעלו של לואיג’י דה בלה. אם הטיפול כל כך מצליח, טענו, למה שלא נקבל השתתפות של המדינה?. עד כה הם לא נענו בחיוב.

סומטוסטטין וסרטן
לואיג’י דה בלה ביסס את התיאוריה שלו על כך שהתגלה שאצל הרבה חולי סרטן יש ברקמות הגידול קולטנים לסומטוסטטין. הגידול יכול לקבל יותר סומטוסטטין מאשר שאר התאים בגוף. ללא גידול סרטני, אדם שיקבל סומטוסטטין, יתרחש אצלו עיכוב בגדילה ובפעילות של הגוף בכלל. הוא יסבול כנראה מעליה ברמת הסוכר, מפעילות איטית של מערכת העיכול ועוד. כאשר יש גידול סרטני, הסומטוסטטין נקשר אליו טוב יותר מאשר אל התאים האחרים שיש בגוף. כך, מעכב הסומטוסטטין את גדילתם של התאים. לקוקטייל מוסיפים קצת רכיבי תזונה אנטי סרטניים והסיפור סגור. גידול סרטני שלא מתפתח – מת. אין חיים לגידול סרטני בלי שהוא עובד כל העת על יצירת כלי דם חדשים שיביאו אליו חומרי תזונה וכו’. הסומטוסטטין עושה בעצם את המהלך הנכון הראשון בטיפול בסרטן – עצירת הגידול. היתר – הרבה יותר פשוט.

הקרנות ללא מכשור רפואי
טוב, זו סתם כותרת מפוצצת. אני מודה. ישנם כבר הרבה שנים פרוטוקולים מסודרים לטיפול בגדולים ממאירים בבלוטת התריס. בלוטת התריס נקשרת בצורה טובה יותר ליוד מאשר רוב הבלוטות בגוף. את העובדה הזו מנצלים רופאים על מנת להחדיר יוד רדיואקטיבי לגוף. היוד מתנקז בבלוטה וגורם להרס של הבלוטה. השאיפה היא שתאי הגידול יצרכו יותר יוד וכך לא כל הבלוטה תפגע אלא רק התאים הסרטניים שבה. זה לא תמיד עובד אבל אפשר להיות אופטימיים…
חוקרים שראו את עבודתו של פרופסור לואיג’י דה בלה, ניסו “לפתח” אותה וליצור טיפול בסומטוסטטין רדיו אקטיבי. העקרון פשוט – הסומטוסטטין הרדיואקטיבי יגיע בעיקר לתאי הגידול, יכנס לתוך תאי הגידול ויהרוס אותם מבפנים. כך קיבלנו הקרנה ממוקדת באמצעות כדור פשוט.
התרופה מצליחה כנראה ברוב המקרים, אם כי, 10-15% סובלים מהחמרה במחלתם כתוצאה מנטילת התרופה. רק כ 2-10% מהחולים מחלימים לחלוטין. בכל אופן זה ניסיון יפה ושימוש מעניין בידע המצטבר על גוף האדם ובידע שהצטבר מעבודתו של פרופסור לואיג’י די בלה. די בלה, טען שהצלחותיו גדולות מאלו האחרונות…

פרופסור לואיג’י דה בלה נפטר בשנת 2002 לאחר שטיפל ביותר מ 20,000 חולי סרטן והוא בן למעלה מתשעים.

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאתם גם מבינים שלעולם לא מאוחר בכדי לערוך שינויים. לחצו כאן ואתם בדרך…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *