ראי הנפש

האם הייתם רוצים שישימו מולכם מראה שתראה את המצב הנפשי שלכם? האם אתם מכירים מראה כזו? אני מכיר.

מראה לנפש
רוב האנשים לא אוהבים, בלשון המעטה, שמישהו שם מולם מראה ואומר להם: כאלו אתם!. אבל, לפעמים האדם עצמו לא מסוגל לפתור את בעיותיו לבד והוא מוכרח שיהיה גורם שלישי שיראה לו את התמונה השלמה. שיהיה גורם שלישי ש"יתן לו קצת בראש" ויכוון אותו אל הדרך הנכונה. הרבה אנשים לא מסוגלים למצוא בעצמם פגמים שליליים. רבים מהם אלו האנשים שלא מסוגלים למצוא בעצמם צדדים חיוביים. כאשר אני שואל מטופל מהי התכונה החיובית החזקה אצלו – אני פעמים רבות נתקל בשתיקה רועמת. האדם משדר, מבלי להגיד דבר, שהוא לא חשב על עצמו כל כך בצורה חיובית. המראה שמסוגלים אנשי המקצוע להעמיד אל מול עיניהם של המטופלים שלהם, יכולה לעזור להם לראות באיזה צדדים הם חזקים באמת ואיפה הם צריכים להשתפר. ישנם אנשי מקצוע רבים ושונים שזהו תפקידם אבל היום אני רוצה להתייחס אל הרפלקסולוגים.

רפלקסולוגיה כראי הנפש
הרפלקסולוגיה, תורת האבחון והטיפול בכף הרגל, יכולה לתת מענה פיזיולוגי ונפשי לאדם. בתחומים רבים ניתן לעזור לאדם להגיע לבריאות נפשית ופיזית באמצעות רפלקסולוגיה: החל מחרדות, דיכאונות ופחדים שונים בתחום הנפשי ועד לכאבי גב תחתון, בעיות אוזניים, נשימה ועיכול בתחום הפיזי (רשימה חלקית…). אבל – התחום הלא פחות חשוב הוא התחום האבחוני. באבחון יכול המטפל לתת למטופל כלים להתמודדות עם החיים על ידי הצבעה על חולשות ותכונות חיוביות וחזקות שיכולות לעזור לו להתמודד. לפעמים אדם לא כל כך מודע לכך שהוא מתוח בגלל המשפחה. הוא חושב שהעבודה מלחיצה אותו והמצב הכלכלי ו… ו…. אבל הוא שוכח שאצלו הבעיה היא המשפחה. קצת חיזוק בתא המשפחתי והוא שורד את כל הקשיים. את זה הרפלקסולוג יכול לעזור לו לראות ולנסות לכוון אותו לכיוונים הנכונים. כמובן, שישנם אין ספור דוגמאות שונות למצבים רגשיים-נפשיים שונים שאותם יכול הרפלקסולוג לאבחן דרך הרגל.

רפלקסולוגיה כראי הגוף
כמובן שאין לשכוח את הצד הפיזיולוגי. הרפלקסולוגיה יכולה לתת מידע אמין לא רק על האיברים והרקמות שחלשים ובעייתיים אצל המטופל אלא גם לתת אינדיקציה לגבי תכונות מולדות ונרכשות שיכולות לבוא לידי ביטוי בחיי האדם. למשל – הרפלקסולוג יכול להצביע על נטייה מולדת לבעיה במערכת העיכול ויכול גם לכוון את האדם לכיוון הנפשי-רגשי שיכול לעזור לו לצאת מהבעיה או להימנע ממפגש איתה. כך יכול האדם לחזק את עצמו ולעבוד על עצמו, להכיר את מגבלותיו ואת יכולותיו. ההכרה של המגבלות ושל היכולות היא פעמים רבות הדרך המושלמת להצלחה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *