נאכל על ידי תולעים

בדרך כלל, בשר שמעלה רימה אינו בשר של אדם חי. בתקופות קדומות, היו משתמשים שימוש רפואי ברימות על מנת לטפל במחלות שונות. היום זה חוזר – ובגדול!

רימות
הרימות הן יצורים קטנים שבוקעים מביצי זבוב הבקבוק הירוק. הרימות אוהבות מאד לאכול בשר נמק ומת ולא אוכלות בשר חי. את העובדה הזו ניצלו על מנת לעזור לאנשים חולים להבריא ולהינצל מניתוחי כריתה של גפיים. איך זה עובד? פשוט מאד. הרימות אוכלות את החלקים הנמקיים בפצע ומאפשרות צמיחה של רקמה חדשה וטובה.

ניתוח מיקרוסקופי
יש מצבים שבהם מבצעים ניתוחים קטנים ועדינים אבל ברקמה נמקית המצב שונה לגמרי. יש צורך לחדור באופן מיקרוסקופי לרקמה ולהוציא כל חלקיק קטן פגוע ברקמה. את זה לא ניתן לעשות אפילו באמצעים הכי משוכללים בעולם. יש לזכור שהרקמה היא תלת מימדית וגם לאחר בחינה של כל הרקמה במיקרוסקופ – יתכן שיש נמק מתחת לרקמה הנראית. תיאורטית, לו ניתן היה לפרק את הרקמה לשטחים דו מימדיים, ניתן היה לבצע לאחר שעות מרובות את הניתוח. הרימות יודעות לעשות את זה. הן חודרות לחריצים הכי קטנים ברקמה ומחפשים אוכל. הן אוכלות את כל הרקמה הנמקה, עד לאחרון התאים. התוצאה – החלמה של הפצע ובמקרים רבים מאד – ביטול הניתוח המתוכנן לכריתה של הגפה.

d7a8d799d79ed795d7aa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

למי הטיפול מיועד?
הטיפול מיועד לכל פציעה עם נמק גם ללא קשר למחלה מסויימת. אבל – כמובן שיש מחלות יותר אופייניות – סכרת, פצעי לחץ, בירגר, שושנה ועוד ועוד.
הטיפול מתבצע במשך כמה ימים בודדים עד להחלמה. הטיפול נכנס באופן רשמי למדינת ישראל בשנת 1996 ועד היום בוצעו טיפולים כאלו בכ 450 חולים. הסטטיסטיקות מדהימות. 80% הצלחה מלאה! רק אצל 15% היתה הצלחה חלקית ו- 5% בלבד ללא תוצאות חיוביות!! עם סטטיסטיקה כזאת – אין מה להתלבט. רוב הטיפולים בארץ מבוצעים בבית החולים הדסה עין כרם ואין צורך, בדרך כלל, להתאשפז בכדי לקבל את הטיפול.

שווה להכיר כשצריך. יש לזכור הטיפול הוא “כיבוי שריפה” ויש לקבל טיפול משלים שמטפל בגורם למחלה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *