הקשר בין ויטמין D ללידה מוקדמת ולזיהומים בהריון

“אין צורך לצרוך ויטמין D מהמזון. אנו מקבלים את כל מה שאנחנו צריכים מהשמש”. משפט זה הוכח מזמן כלא נכון על אף ששמענו אותו כל כך הרבה שנים… ובכל זאת, כמה ויטמין D יש לצרוך כדי להגיע לבריאות מקסימלית ומה הקשר, אם יש, בין צריכת ויטמין D ורמתו בדם ובין לידה מוקדמת וזיהומים בהריון? קריאה נעימה…

טוב, אז על ויטמין D וחשיבותו לבניית עצם כבר שמענו לא מעט, אפילו על חשיבותו בסרטן המעי הגס דיברנו, אלא ש – כיום מתבררת חשיבותו גם לתמיכה בהריון.

ישנן נשים שיודעות שהן “תמיד יולדות לפני התאריך”. האם יש גנטיקה כזו שגורמת להן ללדת תמיד לפני התאריך? אולי זהו פשוט מחסור תזונתי?

במחקר שנערך באוניברסיטת צ’רלסטון שבדרום קרולינה, בדקו החוקרים מהו המינון האופטימלי לנשים בהריון. לשם כך, הם נתנו לנשים בהריון ויטמין D במינונים שונים: 400 יחידות בין לאומיות (יב”ל/IU), 2000 יב”ל ו 4000 יב”ל (!!!) ביום. החוקרים עקבו גם אחרי הבטיחות של השימוש במינונים אלו וגם אחרי התוצאות. המדדים שנבדקו הם: לידות מוקדמות, לידות פג וזיהומים בהריון.

התוצאות הראו שככל שעלה המינון של הויטמין D ירדו הסיכון ללידה מוקדמת, ירד הסיכון ללידת פג וכמו כן ירד הסיכון לזיהומים בהלך ההריון.

אגב, התברר שככל שלוקחים יותר ויטמין D עולה רמתו בדם. כלומר, יש הבדל ברמת הויטמין D בין מי שלוקח 2000 יב”ל ביום ובין מי שלוקח 4000 יב”ל ביום. אז שאף אחד לא יספר לכם סיפורים שויטמינים זה בזבוז כסף שנשטף בשירותים….

מסקנות החוקרים היו חד משמעיות: ויטמין D בטוח לשימוש גם במינונים גבוהים ומועיל למניעת לידות מוקדמות, לידות פג וזיהומים בהריון.

לגזור ולשמור לביקור הבא אצל הגניקולוג שימליץ שוב על מולטי ויטמין שמכיל 400 יב”ל ויטמין D, גם לנשים עם הסטוריה רפואית של לידות מוקדמות, לידות פגים או זיהומים בהריון…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *