כוסות רוח

כבר לפני מאות רבות של שנים השתמשו בהם. מה זה קרני מציצה? איך משתמשים בהם? ו… למה זה טוב? – כל התשובות בכתבה הבאה.

רקע כללי
כוסות רוח הן בעצם כוסות זכוכית ששואבות לתוכן מעט מהעור שלנו. לפני שאתם נבהלים – אני אסביר. הכוסות, שבעבר היו עשויות מחומרים שונים, יוצרות ואקום באופנים שונים ועל ידי כך יכולות לשאוב לתוכן חלק מהרקמה של המטופל. הן מושכות את העור והעור יוצר תגובת משיכה גם בשרירים. הרעיון הוא, לשחרר באופן זה כאב מאזורים מסוימים.

היסטוריה
כוסות הרוח נזכרו בכתבים הקדומים במקומות רבים בעולם וטכניקת הטיפול לא פסחה גם על ההיסטוריה של העם הקטן שלנו. הרמב”ם כינה את כוס הרוח “קרן המציצה”, בתקופתו היו עשויות “כוסות הרוח” מקרני בעלי חיים. השיטה הישנה היתה שימוש באש בתוך הכוס שמכלה את החמצן בכוס עד שהאש נכבית. בשלב זה, נוצר כבר וואקום קטן שמושך אל תוך הכוס את העור והרקמה שתחתיו. השימוש היה נפוץ בעיקר לבעיות של כאבים אבל גם לבעיות של נשימה.

וכיום?
כיום עדיין משתמשים בשיטה הישנה של הבערת האש בתוך הכוסות אולם גם משתמשים בשיטה החדשה – יצירת וואקום על ידי משאבה. השיטה של יצירת הוואקום חוסכת מהמטפל את החרדה של הטיפול (אין משחקים באש) וגם קצת מרגיעה את המטופל.

מה זה עושה לנו?
הטיפול יוצר אצל המטופל שטף דם קטן ושטחי. שטף הדם הוא בעצם ניקוז של דם למקום והזרמה של הדם באותו המקום. הסינים יאמרו אולי שהזרמנו את הצ’י (האנרגיה) במקום החסום, הרופאים יאמרו שהזרמנו דם למקום החולה, מה שברור הוא שיש גם הסבר מדעי פשוט לשימוש בכוסות הרוח – הדם שמתנקז עובר אל הלימפה ובעצם לוקח איתו משקעים, רעלים ודברים נוספים שאולי היו במקום וגרמו לכאב. הכוסות גם “מושכות” למעלה את השרירים והשרירים – נותנים פורקן מועט לעצבים שתחתיהם. דבר זה נכון מאד לגבי היישום של כוסות רוח על אזור עמוד השדרה. אנו יודעים שבעיות שונות בגוף נגרמות כתוצאה מלחץ העצבים היוצאים מעמוד השדרה, טיפול זה, בוודאי יכול להיות השלמה מעולה למסאז’ טוב.

מערכת הנשימה
הטיפול יכול גם להועיל מאד למערכת הנשימה. בטיפול כזה, העבודה תהיה על השרירים הבין צלעתיים. השרירים הבין צלעתיים סובלים בדרך כלל מ”הזנחה”. אנו לא משתמשים בהם מלבד במקרים של קוצר נשימה או פעילות גופנית מוגברת. ביום יום, אין בהם כמעט שימוש. הטיפול בשרירים אלו, מחזק עוד יותר את מערכת הנשימה ומאפשר לריאות להגיע למקסימום תפוקה על אף הבעיה שתקפה אותן. כמובן, שהכוסות גם מזרימות את הצ’י ומאזנות את המצב האנרגטי בריאות.

ולסיום
הטיפול עלול להשאיר סימנים קשים על העור. הסימנים אינם כואבים, בדרך כלל, ואינם מהווים כל בעיה. עם זאת, רצוי להיות מודעים ל”תופעות הלוואי” של כוסות הרוח ולהימנע מטיפול זה, אם הסימנים אינם עולים בקנה אחד עם התכנונים שלכם (בריכה למשל…). הסימנים נעלמים לאחר שבועיים לכל היותר. בהצלחה!

אם אתם רוצים לקבל טיפול עם קרדיטים של מאות או אלפי שנים אתם מוזמנים לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *