283 מליון ש"ח – ילכו לפח

מדיניות ההפחדה של מדינת ישראל ושל העולם כולו כנגד שפעת החזירים הובילו לרכישה מוגזמת מאד של חיסונים שטרם הוכחה יעילותם. 4 מליון (!!!) חיסונים בדרך לפח…

תחילת הסיפור

זה התחיל במסע ההפחדה של האלף. כל מי שלא פיתח עדיין היסטריה כנגד החיסון, הוסבר לו שאם לא יפתח היסטריה – כנראה שיחלה אנושות.. אם הצלחת לפתח היסטריה – רוץ להתחסן וכך תנצל מהמחלה הקשה. ברוך אומר – ועושה: מדינת ישראל רכשה 7 מליון חיסונים על הנייר. חיסונים שלא נוסו מעולם, לא נבדקו ולא הושלם מסע האישורים שלהם. עלות הרכישה: 450 מליון ש"ח.

רוצו להתחסן

משרד הבריאות יצא בהכרזה גורפת: רוצו להתחסן. החיסון ללא תופעות לוואי, מתאים לכולם ובעיקר – יציל אתכם מהקטסטרופה שהולכת למחוק את האנושות: שפעת החזירים. אבל, האזרח הקטן לא קנה את הסיפור. הוא לא היה מוכן להתחסן אפילו אם ישלמו לו… והאמת – בצדק:

התנגדות הרופאים

אם הרופא שלי לא מוכן להתחסן – האם משרד הבריאות מצפה שאני ארוץ להתחסן?? לא נשמע הגיוני ואכן רוב הרופאים בארץ התנגדו למדיניות הגורפת של החיסונים והמליצו בחדרי חדרים על המנעות מחיסון. הציבור הממושמע – הפנים והצביע ברגליים. נכון לחודש ינואר 2010, חוסנו רק 700,000 אזרחים במדינת ישראל. 6.6 מליון חיסונים נשארו על המדף…

בעצם, קצת פחות.

מדינת ישראל אומנם סגרה על רכישת 7.3 מליון חיסונים אולם מישהו שם במשרד הבריאות שהיה מעורה במשא ומתן הצליח לדחוף לעסקה סעיף שפיות אחד קטן. מדינת ישראל תוכל לבטל רכישה של 2 מליון חיסונים אם יהיה צורך והחיסונים עדיין לא יגיעו לארץ. בצעד בוגר ואחראי ניצלו במשרד הבריאות את הסעיף, בטלו את הזמנת 2 מליון החיסונים האחרונים בעסקה וחסכו בפקס אחד 123 מליון ש"ח (!!!).

על המדפים נשארו אם כן "רק" 4.6 מליון חיסונים ששווים הוא כ 283 מליון ש"ח (!!!). אוולת של ממש.

נו, אתה לא מכיר את הפתגם "לא בוכים על חיסון שנזרק"? – שואלים אותי. אני מכיר – אני עונה – אבל:

מחדל כזה שבו קבוצה קיצונית והומוגנית של אנשים סוגרת עיסקאות ענק מכספי הציבור – הוא מציאות הזויה. צריך אולי גיוון קל במקבלי ההחלטות שם למעלה. אולי עוד איזה "טבעוני מוזר" אולי עוד רופא שפוי, אולי עוד חוות דעת חיצונית שתעזור בהחלטות כבדות מסוג זה. לא יתכן שלפני הרכישה הרשת האינטרנטית החופשית מלאה ברופאים ואנשי מקצוע אחרים שמתריעים מפני הסחפות אחרי הגל הקרוי "שפעת החזירים", ומשרד הבריאות צועד לבד, מכנה את המתנגדים בכינויים שאין האתר סובלם וממשיך בדרכו העיקשת כנגד כולם.

ולסיום, כדי שנסיים בנימה אופטימית ובחיוך, בדיחה:

איש אחד נוסע כנגד כיוון התנועה בכביש 6, אחרי כמה דקות של נסיונות קשים להמנע מתאונות מתקשרת אליו אשתו: "אל תשאל, אתה בכביש 6? אמרו ברדיו שיש שם איזה מטורף אחד שנוסע כנגד כיוון התנועה!!". "אחד??" – הוא שואל בעודו מנווט בזריזות בכביש – "כולם!!!"

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *