אורטוקין – מה זה בכלל?

אורטוקין הוא טיפול חדשני שמטפל בכאבים שונים. האמת שהטיפול קיים בעולם כמעט 15 שנה והגיע הזמן שזה יגיע גם לארץ… כל הפרטים בכתבה.

כאבים
כל כאב מראה על דלקת. דלקתיות בעצב, בשריר, בגיד, באיבר פנימי – כל אלו הם סוגים של דלקות. בבדיקת דם, ניתן לראות מה המצב מבחינה דלקתית בגוף. ניתן לראות שיש חומרים מעודדי דלקת בזרם הדם. לא משנה האם הגורם לחיידק הוא וירוס, חיידק או עומס מכני על מפרק החומרים מעודדי הדלקת יהיו שם.

סטרואידים, NSAID ועוד
כמעט כל התרופות לשיכוך כאבים עובדים על הכיוון של הפחתת הדלקתיות ופגיעה בייצור החומרים יוצרי הדלקת. אבל – התרופות יוצרות נזקים גדולים יותר ופחות ובעיקר אם משתמשים בהן בשימושים ארוכי טווח.

צמחי מרפא
גם צמחי המרפא יכולים ליצור נזקים. הערבה הלבנה למשל, טובה בהרבה מהחבר – אספירין – אולם גם היא תגרום נזק למערכת העיכול אם ישתמשו בה במינון גבוה ולאורך זמן. כללו של דבר: אין ספק שרוב צמחי המרפא בטוחים בהרבה מהתרופות הקונבנציונליות אולם בשימושים אינטנסיביים גם זה לא תמיד טוב ורצוי.

רפואה אורתומולקולרית
רפואה אורתומלוקולרית היא רפואה שעושה שימוש בחומרים שנמצאים בגוף באופן טבעי. כך למשל, נוכל לתת לבן אדם 10,000 מ״ג של ויטמין C, כמות שאינה מצויה באופן טבעי בגוף האדם, אולם אנו יודעים שהגוף מכיר את החומר, יודע לפנות אותו ביעילות ולכן השימוש בו הופך לשימוש בטוח עם כמות מעטה ביותר, אם בכלל של תופעות לוואי.

חומרים אורתומולקולריים
החומרים הקלאסיים שמשתמשים בהם ברפואה האורתומולקולרית הם חומרים כמו ויטמינים, מנרלים, חומצות שומן ועוד.

והטיפול החדשני – אורטוקין
באורטוקין משתמשים בחומרים טבעיים שמופקים מדם החולה. הרופא לוקח קצת דם מהחולה. חומרים נוגדי דלקת מופרדים מהדם ובתהליכים ביולוגיים – מעבדתיים החומרים מתרבים. לאחר מכן, החומרים מוכנסים בזריקה למקום הכואב והדלקתי: מפרקים, עמוד שדרה ועוד. החומרים מותאמים בדיוק לחולה שהרי הם הוצאו מגופו…

מחקרים
המחקרים מראים שגם במקרים קשים ישנן אנשים שמרגישים הטבה במצבם גם כ 3.5 שנים לאחר הטיפול. ההטבה עצמה בטיפול מורגשת כבר אחרי כמה שבועות. בניגוד לזריקת סטרואידים שעושה את העבודה מהר מאד, האורוטוקין לוקח את הזמן ועובד לאט יותר אבל ללא תופעות לוואי כמעט.

כרגע האורטוקין הוא חדש בארץ אבל אין ספק שנכונו לו עוד הצלחות רבות. אני רק מקווה שלא יתגלה בסופו של דבר שהוא מזיק מסיבות שונות שאולי לא חשבו עליהן…

0 תגובות
    • נדב אלשיך
      נדב אלשיך אומר:

      נדב שלום, כרגע לא ידוע האם הטיפול מועיל גם לנוירופתיה אולם זה נשמע הגיוני.

      אני גם לא מכיר את המחירים בארץ…

      תספר לי איך התקדמת..

      הגב
  1. אבי
    אבי אומר:

    אחד מהרופאים שדיברתי אתו על האורטוקין (אליו נשלחתי ע"י רופא שמטפל באורטוקין) ענה לי שאינו בטוח שהטיפול כבר מאושר ע"י ה FDA הוא נתן לי להבין שאם מדובר בהזרקות לברך (מה שידוע לי שבו מטפלים הכי הרבה באורטוקין) אז לא צריך להסס.אך כשמדובר באזורים הרבה יותר קריטיים כמו העורף (בתופעת ארנולד-לא ארנולד כיארי) או בדלקות מותניות של עמוד השידרה שמקרינות לרגליים.יש לנקוט במשנה זהירות .

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *