ביופידבק – להתחבר למכונת אמת

ביופידבק היא אחת מהשיטות היותר אמינות ברפואה המשלימה. היא שיטה שנותנת אינדיקציה למטפל ולמטופל על המצב של הגוף והנפש און-ליין. בעזרת המידע, ניתן להבין גם כיצד לטפל. 

מכונת אמת
מכונת האמת מבוססת על הרעיון שישנו משוב (פידבק) ביולוגי (ביו) מהגוף על מה שמתרחש במוח של האדם. כאשר האדם משקר, קורים תהליכים בלתי נמנעים כמעט בגוף – לחץ הדם עולה, קצב הלב עולה, מופרשת זיעה קלה מהגוף ועוד תהליכים שקורים בגוף. כאשר ישנה היכולת למדוד מדדים אלו, ניתן לדעת מתי האדם משקר ומתי דובר אמת.

ביופידבק טיפולי
על אותו עיקרון בדיוק פותח הביופידבק הטיפולי. הביופידבק הטיפולי בודק מתי האדם מתרגש / הגוף שלו מגיב לא נכון על אירועים מסוימים ומתי אין תגובה לא רצויה של הגוף.

אופן הטיפול
הטיפול יכול להיעשות עצמאית עם תוכנה ומכשור תואם או אצל מטפל המוכשר לכך. המכשור בודק את מצב המדדים המושפעים ממתחים ולחצים ונותן אינדיקציה על המצב הנפשי באותו הרגע. המטופל יכול לראות באופן זה, מה מלחיץ אותו ומה לא. פעמים רבות מגלה מטופל שרק אזכור של נושא מסוים גורם לו לחרדה שלא היה מודע לה כלל.

סיכום
שיטה מעולה להורדת לחץ דם גבוה, לטיפול במצבים של תסמונת המעי הרגיז, להפחתת חרדות מתחים ופחדים, לשרירים תפוסים כרוניים (שאינם על רקע של עבודה מאומצת) ולמגוון נוסף של בעיות בריאותיות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *